چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

مدير مركز رشد و پرورش كودك و نوجوان دفتر تبلیعات اسلامی، به تبیین راهکارهای جذاب‌سازی کلاس‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسين حقيقت در كارگاه آموزشی جذاب‌سازی كلاس‌های قرآنی كه در نمايشگاه "محراب اندیشه" ، در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هدف از برپایی اين كارگاه آموزشی، جذاب‌تر كردن كلاس‌های قرآنی مخصوص برای سنين كودك و نوجوان است تا اثرگذاری این برنامه‌ها بیشتر شود.

 وی با بيان اين كه برگزاری كلاس‌های قرآنی بايد موضوع محور باشد، افزود: در هر كلاس آموزشی بايد موضوعی را مشخص كرده و هر مطلبی كه در كلاس بيان می‌شود درباره آن موضوع باشد.

 حجت‌الاسلام حقيقت ادامه داد:  دومين و مهم‌ترين ركن جذاب كردن كلاس قرآنی، درگير كردن تمامی شاگردان حاضر در كلاس متناسب با موضوع است؛ در كلاس قرآن، آموزش بايد قرآنی باشد و كودك و نوجوان در تمامی مراحل آموزش، با محتوايی كه تدريس می‌شود درگير و فعاليت داشته باشد.

 وی با بيان اين كه استاد كلاس قرآنی كودكان و نوجوانان نبايد متكلم وحده باشد، اظهار داشت: استاد باید در مرحله اول آموزش سؤال‌های قرآنی از آياتی كه موضوع امام‌شناسی و ولايت اميرالمؤمنين(ع) را دارند مطرح بايد با صوت و لحن جذاب آن ها را کند و با خواندن بخشی از آن، بخش ديگر را به شاگردان واگذار كند.

 مديرمرکز رشد و پرورش كودك و نوجوان اضافه كرد: به هيچ وجه نبايد تنها به‌وسيله سخنرانی كلاس را اداره كرد، بلكه بايد با بكارگيری تخته و نقاشی اشكال متنوع در رابطه با موضوع، فعال كردن تك تك افراد حاضر در كلاس در طرح معماهای قرآنی با محوريت موضوع، طراحی جدول‌های متنوع و همچنين بيان و محور قرار دادن پيام‌های سوره‌های قرآن، بر جذابيت آموزش افزود.

 وی ادامه داد: اگر آموزش به صورت گروهی و با بكارگيری وسايل و شيوه‌های متنوع همراه باشد، بازدهی يادگيری، بسيار بالا می‌رود و ماندگاری مطالب آموزشی برای حاضران را چندین برابر می‌کند.

حجت الاسلام حقيقت ابراز داشت: استاد كلاس قرآنی بايد با سطح علمی و توان يادگيری افراد حاضر در كلاس كاملاً آشنا بوده و حتی از محتوای كتاب‌های درسی آن‌ها اطلاع كامل داشته باشد و همچنين ركن ديگر در جذاب بودن و بهتر شدن بازده كاری كلاس قرآنی، تفكيك سنی مخاطبان است.

 یادآور می‌شود، نمایشگاه "محراب اندیشه" تا 12 آبان‌ماه در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) پذیرای عموم بازدیدکنندگان می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha