پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

خبرگزاری حوزه می تواند با بهره گیری از ظرفیت ها و جایگاه منزلتی حوزه و روحانیت، علاوه بر آسیب زدایی از فضای رسانه ای، جلوی هتاکی ها در این عرصه را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر عماد افروغ امروز 11 آبان ماه، در حاشیه بازدید از غرفه رسانه حوزه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ دارای منزلت ویژه ای بوده  است.

وی ادامه داد: سبک زندگی و ویژگی های برجسته اخلاقی و فرهنگی روحانیت، آنان را از جایگاه ممتازی در جامعه برخوردار کرده است.

افروغ با اشاره به اینکه به لحاظ جایگاه منزلتی روحانیت، توقع حیات و مواضع اخلاقی از آنان بسیار بالاست، تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید با ورود به عرصه رسانه، جایگاه تاریخی و منزلتی خود را به نمایش بگذارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: رسانه حوزه می تواند با ورود قوی به فضای رسانه ای، نشان دهد که چگونه می توان به دور از هیاهوی رسانه ای، اخلاقی عمل کرد؟ چگونه می توان میان نقد و تخریب، تفکیک قائل شد و از هتاکی پرهیز کرد؟

این فعال سیاسی با اشاره به این که حضور حوزه در عرصه رسانه، به تبیین جایگاه تاریخی روحانیت کمک می کند، تصریح کرد: یقیناً فعالیت حوزه در فضای رسانه ای لازم است؛ زیرا این مسئله علاوه بر اینکه به سالم سازی فضای جامعه کمک می کند، به الگوگیری سایر رسانه ها از رسانه حوزه نیز کمک خواهد کرد.

افروغ تاکید کرد: خبرگزاری حوزه باید با بهره گیری از ظرفیت ها و جایگاه منزلتی حوزه و روحانیت علاوه بر آسیب زدایی از فضای رسانه ای کشور، جلوی هتاکی های رسانه ای را بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه حوزه، جزء گروههای مرجع و الگوهاست، خاطرنشان کرد: رسانه حوزه می تواند با کارکردهای موثر خود، فضای رسانه ای را اخلاقی کند و امید ما هم به همین مسئله است.

انتهای پیام 313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha