سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 302682
۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵

مراسم عزاداری شیعیان قطیف در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن و امام رضا، به خروش انقلابی علیه آل سعود و همدردی با روحانیون در بند تبدیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ده ها هزار نفر از مردم قطیف، سالروز ارتحال پیام آور انسانیت حضرت محمد(ص) را در روز 28 صفر گرامی داشتند. در این مراسم یک دسته عزاداری به صورت یکپارچه از خیابان انقلاب با عنوان لبیک یا رسول الله به حرکت در آمد و تمام گروه های منطقه در آن شرکت داشتند.

در این مراسم چهار نفر از مداحان اهل بیت به نوحه خوانی پرداختند و مردم عزادار، شعارهایی مبنی بر دفاع از رسول خدا(ص) و همدردی با شیخ نمر و توفیق العامر و سایر بازداشت شدگان سر دادند.

در پیشاپیش این هیئت، تصویر شیخ نمر آل نمر و شیخ توفیق العامر و تصاویر شهدای قطیف و زندانیان فراموش شده قرار داشت.

برگزار کنندگان این مراسم، پرچم های سیاه رنگ و حاوی شعارهای حسینی به نشانه اندوه خود در شهادت رسول خدا(ص) در دست داشتند.

در عوامیه نیز تعدادی از جوانان، هیئت عزاداری جدیدی را به نام "هیئت شهدای قطیف" تاسیس کردند. و فعالیت های این هیئت عزاداری در محله ریف از مقابل منزل شهید عصام ابوعبدالله آغار شد. این جوان در سال گذشته با شلیک گلوله نیروهای عربستان شهید شده بود.

شرکت کنندگان در این هیئت تصاویر شهدای قطیف و تصویر شیخ نمر و پرچم های حسینی در دست داشتند. و شعارهای "لبیک یا محمد" و "هیهات منا الذله" و "لبیک یا نمری" و "بالروح بالدم نفدیک یا نمری" سر دادند.

این عزاداری ها بعد از ظهر این روز با برپایی آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قطیف در تکیه الزهرا(س) خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha