سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از تشکیل هسته های علمی در این دانشگاه، با حضور فضلای حوزه علمیه قم، در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم، اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی دخترانه دولتی حضرت معصومه(سلام الله علیها) بعد ازانقلاب اولین دانشگاهی بود که دراستان قم تأسیس شد و تا کنون پیشرفت های قابل توجهی را در سطح کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: همان طور که شهر مقدس قم در انقلاب پیشتاز بوده و نقش محوری را داشته است، در انجام این گونه اقدامات ارزشی نیز در سطح کشور پیشتاز می باشد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به روند تاسیس این دانشگاه،  گفت: با پیگیری های مجدانه استاندار وقت، مجوز تأسیس، صادر شد و هم اکنون نیز شاهد موفقیت های زیادی از این دانشگاه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب این دانشگاه برای دانشجویان رتبه های بالا در کنکور که نوعاً انقلابی و مذهبی هستند، یکی دیگر از مزیت های این دانشگاه در سطح کشور است.

باقری در ادامه ضمن اشاره به موفقیت این دانشگاه در عرصه های علمی افزود: تجربه موفق این دانشگاه باعث شده که وزیر علوم دستور مجوز تأسیس اینگونه دانشگاه ها را در چندین استان کشور صادر نماید.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری همایش های مختلف در این دانشگاه اظهار  داشت: همایش بین المللی «فلسفه تفاوت حقوق زن در اسلام» در این دانشگاه برگزار خواهد شد که با استقبال علما و فضلای حوزه علمیه مواجه شده است.

بر اساس اعلام آستان مقدس حضرت معصومه(س)، وی در پایان ضمن اشاره به تشکیل هسته ها ی علمی در دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور فضلای حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام گرفته و تشکیل جلسات با علما و اساتید حوزه علمیه قم قرار بر این شد هسته های علمی در این دانشگاه راه اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha