پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

روحانیت روح تبلیغ است و اگر از جامعه حذف شود، جز نامی از اسلام باقی نخواهد ماند و آن نیز از بین خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد باقری‌بنابی، پیش از ظهر امروز در مراسمی که به پاس خدمات تبلیغی و علمی وی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره این‌که تلاش علمی علما در هر دوره‌ای خالصانه و فقط برای رضای خدا بوده است، گفت: وقتی پیام بزرگانی همچون آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در تجلیل از اینجانب قرائت می‌شود در واقع تجلیل علما از مقام تبلیغ  دین است و بنده لایق این همه لطف بزرگان نیستم.

وی افزود: روحانیت از دوران غیبت صغری تا کنون برای عمل به وظیفه اصلی خویش یعنی تحصیل،‌ تعلیم و تبلیغ معارف اسلامی راه بسیار طولانی و مشکلی طی کرده است که در آن از هیچ عاملی چون شهادت شکنجه و زندان نهراسیده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین باقری‌بنابی تصریح کرد: روحانیت روح تبلیغ است و اگر از جامعه حذف شود، جز نامی از اسلام باقی نخواهد ماند و آن نیز از بین خواهد رفت و همان گونه که امام‌(ره) فرمودند"روحانیت در یک جامعه همچون یک طبیب در بیمارستان است".

استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به تلاش دشمنان برای به حاشیه کشاندن روحانیت، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کلید‌های موفقیت حضور روحانیت در اجتماع، حضور مستمر و بدون واسطه در بین مردم است، همان گونه که امام‌(ره) همواره بر این مسئله تاکید داشتند و مردم‌داری را اصلی‌ترین مسئله تبلیغ می‌دانستند.

وی ادامه داد: حضور پر رنگ روحانیت در مساجد، نماز‌های جمعه، راهپیمایی‌ها و همایش‌های علمی و دینی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت تبلیغی آنان در جامعه داشته باشد.

این فعال تبلیغی خطه آذربایجان تصریح کرد: مردم تمام حرکات روحانیون را زیرنظر دارند و اگر هر کدام از ما کوچکترین اشتباهی در مسیر زندگی انجام دهیم، به سرعت با واکنش آنها مواجه خواهد شد؛ زیرا آنها روحانیت را الگوی خود قرار می دهند به همین دلیل است که روحانیت باید در عرصه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته و با رعایت شئونات اجتماعی، ا خلاقی و رفتاری، بهترین الگو برای مردم باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین باقری‌بنابی، جدایی مردم از را خواسته دشمنان دانسته و گفت: باید در برخورد با مردم متواضع باشیم و همیشه به آنها احترام بگذاریم؛ زیرا مردم می‌خواهند که روحانیت در کنار آنها باشند تا بتواند از آنان الگو بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha