یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همان طور که خواندن نماز واجب است، حضور و مشارکت در مسائل جامعه واجب می باشد و عدم حضور در انتخابات خیانت به اسلام، امام(ره) و شهداست.

به گزارش خبرگزای حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، شامگاه امروز دوشنبه در دیدار دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به لزوم خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات، اظهارداشت: حفظ نظام و دستاوردهای اسلام و انقلاب در حضور حداکثری مردم نمایان می شود و این حماسه از واجبات است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: عدم در حضور پای صندوق های اخذ رای، موجب انتخاب فردی می شود که از نظر اعقتادی و رفتاری صلاحیت لازم را نداشته باشد و اثرات این غفلت بعدها در مسائلی چون قدرت طلبی، سازش با آمریکا، عافیت طلبی و ... ملموس می شود.

ایشان تاکید کرد: برای انتخاب اصلح و کاندیدای دلسوز، شجاع و حافظ منافع ملت ایران و امت اسلامی باید به منّویات رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ هدایت و روشنگری جامعه مراجعه کرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که با کسی که اسلام ستیز باشد و برای تعالی اسلام تلاش نکند، با جدیت تمام مقابله خواهیم کرد، افزود: کاندیدای اصلح کسی است که منافع خویش را در گرو منافع نظام اسلامی ببیند و برای عزت امت اسلام تلاش مضاف داشته باشد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر احساس وظیفه در بین مردم وجود نداشته باشد علاوه بر این که خواست دشمنان اسلام تامین می شود، نوعی روحیه بی تفاوتی در جامعه همانند دوران پیش از انقلاب و رژیم منفور پهلوی که اراده ملت و کشور در دست اجنبی بود، شکل می گیرد.

ایشان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان مدیری مدبر و رهبری عظیم الشان، روحیه مشارکت گروهی را در جامعه زنده و دست سلطه گران را از مسائل حساس فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور کوتاه کرد؛ ما امروز باید به پاس زحمات امام(ره) و شهدا با جدیت هر چه تمام تر در این رویداد اجتماعی حماسه آفرین باشیم.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: وظیفه داریم با حضور خود در پای صندوق های رای، فرد اصلح را طبق منّویات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید انتخاب کنیم و دین خود را به امام(ه) و شهدا ادا نماییم.

مشروح خبر متعاقباّ درج خواهد شد...

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha