چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین گفت: امام خمینی(ره) مرجعی بزرگ بود که اسلام واقعی را معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمود العالی، نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین در در مسجد امام علی(ع) این کشور گفت: اوضاع ما سامان نمی یابد مگر با اجرای عواملی که پیامبر آنها را هنگام بعثت خود در امت جاهلیت زنده کرد.

وی افزود: بر ما مسلمانان لازم است که در سالروز بعثت پیامبر از این واقعه برای بهبود اوضاع خود استفاده کنیم، اما متاسفانه ما به اوضاع ناگوار و نابسامانی رسیده ایم که گمان نمیکنم هیچ امتی به چنین وضعی رسیده باشد. امروز مردان و زنان و کودکان بی گناه کشته میشوند و به نوامیس تعرض میشود و برخی به نام دین به مسلمانان دیگر تجاوز میکنند و کار مسلمانان به جایی رسیده که همدیگر را به خاطر اختلاف نظر در مذهب میکشند.

نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین تاکید کرد: هرگاه مسلمانان بخواهند به تمدن و پیشرفت گذشته خود بازگردند باید ابتدا به اشتباه خود اعتراف کنند و از بعثت پیامبر برای خیزش خود استفاده کنند و اندیشه تکفیری تندرو و منحرف را جزء اسلام ندانند که این اندیشه تمام دستاوردها و تمدن اسلام را نابود خواهد ساخت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه الله گفت: امام خمینی مرجعی بزرگ بود که اسلام واقعی را معرفی نمود. امام خمینی در تمام زمینه ها مردی بزرگ بود و در طول بیش از چهل سال از اساتید بزرگ حوزه علمیه به شمار میرفت و دهها فقیه و عالم دینی توسط ایشان تربیت شد به گونه ای که هیچکس در علم و دانش و مقام بلند علمی ایشان تردیدی نداشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha