جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024

مدیر حوزه علمیه بابل از تاسیس مدرسه تخصصی فقه و اصول ویژه طلاب درس خارج فقه و اصول در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین پوراکبر در گفتگو با سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه گفت: سوابق درخشان حوزه علمیه بابل و پرورش علمای بزرگی در این دیار که منشا خدمات ارزشمندی بوده‌اند، ما را بر آن داشت تا این سنت دیرینه احیا شود.

وی افزود: در آن دوران بیش از 15 حوزه علمیه قوی در این خطه وجود داشت و علمای بزرگی همچون سعید‌العلما، علامه اشرفی و شیخ کبیر در آنها به تربیت طلاب مشغول بوده‌اند به گونه‌ای که حدود 200 مجتهد در درس خارج شیخ کبیر شرکت می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه بابل خاطرنشان ساخت: البته در دوران اخیر این حوزه، احیا شده و دروس سطح عالی و 7 درس خارج در این حوزه حاکی از بالندگی حوزه علمیه شهرستان بابل است.

این استاد حوزه تصریح کرد: وجود 3هزار طلبه دراین حوزه ظرفیت خوبی برای اجرای طرح تخصصی فقه و اصول با الگو‌گیری از مراکز تخصصی قم می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه بابل در خصوص روش نوین تحصیل در این مرکز تخصصی گفت: طلاب موظف هستند دروس خارج را به صورت جزوه‌نویسی تقریر نموده و پس از تایید استاد راهنما آن را تحویل مدرسه دهند و اساتید مربوطه نیز با تحقیقات وسیع در هر مبحث طلاب را به همان منابع مربوطه ارجاع می‌دهند تا آنان نیز دیدگاه و نظرات خود را در جزوه‌ای که ارائه می‌دهند مرقوم نمایند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین پوراکبر، تعهد بر حضور مستمر در کلاس‌ها و اتمام دروس سطح (کتبی و شفاهی) را از جمله شرایط تحصیل در این مرکز تخصصی عنوان کرد.

وی افزود: طلاب با نظر استاد راهنما، از کتب و مبحث مربوطه قبل از حضور در کلاس درس پیش مطالعه‌ای انجام می‌دهند تا با ذهن باز و آمادگی کامل در درس استاد حاضر شوند.

مدیر حوزه علمیه بابل یادآور شد: هفته‌ای دو جلسه مشاوره علمی و آموزشی برای طلاب و آشنایی آنان با روش تحقیق و تقریر‌نویسی و امکان استفاده از مرکز تحقیقات تخصصی فقه و اصول، از جمله برنامه‌های این مدرسه است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین پوراکبر با بیان این که مدت زمان این دوره 3 ساله می‌باشد، خاطرنشان ساخت: طلاب پس از پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره تحصیلی خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: طلابی که این دوره را سپری نمایند جهت جذب در مراکز مختلف حوزوی، معرفی به ارگان‌ها و مراکز علمی، فرهنگی کشور و استفاده از امکانات حوزوی در اولویت خواهند بود.

گفتنی است مرکز تخصصی فقه و اصول سعیدالعلمای بابل از میان طلاب واجد شرایط برای سال تحصیلی جدید پذیرش می‌نماید.

زمان ثبت‌نام داوطلبان از 15 تیرماه الی 30 مرداد ماه سال جاری اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha