سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم از اجراء و ترویج فرهنگ شهروندی از نگاه اسلام و قرآن، با حضور اساتید حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهندس محسن نصیری امروز در نشستی با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم به تعامل خوب این نهاد با حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: شهر قم با توجه به جایگاهی که دارد از مهمترین شهرهای کشور است و حوزه علمیه به عنوان مرکز  صیانت از حریم تشیع در جهان اسلام ،به این مهم افزوده است.

وی با بیان اینکه سند چشم انداز قم در معاونت فرهنگی شهرداری ترسیم شده است تا به آرمان شهر شیعی که در افق 1404 طراحی شده برسیم، گفت:قم خاستگاه و مهد انقلاب اسلامی است و برنامه‌ای برای گسترش فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به تولید محتوا از سوی حوزه علمیه برای ترویج و گسترش فرهنگ شهروندی  از دیدگاه اسلام بیان داشت: تولید محتوا در ارتقای فرهنگ شهروندی به شهرداری قم واگذار شده بود که در این زمینه با همکاری اساتید حوزه علمیه، سه کتاب  تدوین و چاپ شد. کتاب‌های چاپ شده در راستای این امر، در اختیار سایر شهرهای کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری در همه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از مربیان حوزوی استفاده می‌کند و دانش آموختگان حوزه در ترویج فرهنگ شهروندی نقش بسزایی دارند، یادآور شد:ترویج این فرهنگ در بوستان های سطح شهر برگزار می شود؛ اما  با توجه به فصل زمستان، این بحث در مساجد و توسط حوزویان ادامه خواهد داشت.

نصیری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سبک زندگی اسلامی گفت: معاونت فرهنگی در زمینه سبک زندگی ایرانی- اسلامی  دوره های آموزشی برگزار کرده و سه کتاب نیز به چاپ رسانده است.

وی با اشاره به بعد بین المللی شهر قم و حضور بیش از صد ملیت از کشور های مختلف در حوزه علمیه قم افزود: امروز بودجه های کلانی از سوی دشمنان برای  ساقط کردن نظام اسلامی تصویب می شود و بخش اعظم آن به شهر قم اختصاص دارد بنابراین قم در بعد بین المللی، بسیار حساس و مورد توجه است و باید از ظرفیت‌های این شهر مقدس به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha