چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

استاد حوزه علمیه قم، شفیعه بودن را مهم‌ترین ویژگی حضرت فاطمه معصومه(س) دانسته و گفت: کریمه اهل بیت(س) علاوه بر دختر، خواهر و عمه امام معصوم(ع) بودن، دارای عظمت و جایگاه بسیار والایی است.

حجت‌لاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: افتخار سکونت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، از افتخارات و برکات شهر مقدس قم است.

وی با اشاره به اینکه برخی امامزادگان فقط منصوب به امام (ع) هستند، تصریح کرد: برخی دیگر از امامزادگان نظیر حضرت احمد بن موسی(ع) علاوه بر منصوب بودن به امام معصوم(ع)، مطلب و نکته‌ای از اهل بیت(ع) در خصوص آن ها به ما رسیده است.  

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تعداد اندکی از امامزادگان علاوه بر منصوب بودن و مدح امام معصوم(ع)، از زیارت نامه خاصی نیز برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) و حضرت عباس(ع) از امامزادگانی هستد که زیارت نامه ویژه دارند.

وی با اشاره به این که زیارت نامه حضرت معصومه(س)، از ناحیه امام رضا(ع) رسیده است تصریح کرد: کریمه اهل بیت(س) علاوه بر دختر، خواهر و عمه امام معصوم(ع) بودن، دارای عظمت و جایگاه بسیار والایی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه با شفاعت یکی از فرزندان من به نام فاطمه،  شیعیان وارد بهشت می شوند، ابراز داشت: امام جواد (ع) نیز پاداش ثواب زیارت عمه بزرگوار خود را بهشت عنوان کرده است. 

استادحوزه علمیه قم، شفیعه بودن را مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه(س) دانسته و گفت: عالمه بودن، عبادت و زهد از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha