یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 319570
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳

یک عضو پارلمان عراق نسبت به توطئه‌چینی کشور ترکیه در عراق هشدار داد و از مسئولان سیاسی درخواست کرد که نسبت به این مساله مراقب باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وتوت نماینده مستقل پارلمان عراق در سخنان مطبوعاتی گفت: در شرایطی که کشوری مانند ترکیه در حال توطئه‌چینی برای سوریه، عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه است، سخنان تشنج آفرین برخی سیاسیون تاثیر منفی بر امنیت کشور دارد، زیرا هم اکنون توطئه‌ای از سوی ترکیه و برخی کشورهای خلیج فارس علیه عراق جریان دارد و عراق اولین کشوری است که از تغییرات سوریه تاثیر می پذیرد.

وی از احزاب سیاسی خواست برای وحدت عراق و همبستگی علیه تروریسم، با یکدیگر بر سر میز مذاکره بنشینند.

این نماینده مجلس بیان داشت: هنوز برخی‌ها به دنبال تفرقه و دو دستگی میان احزاب سیاسی هستند. سخنان تشنج آفرین برخی سیاسیون بر وحدت و همبستگی و امنیت عراق تاثیر منفی دارد.

خاطر نشان می شود در یک سال اخیر، آمریکایی‌ها باکمک عوامل خود در منطقه تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا مدل سوریه را در عراق اجرا کنند، در همین راستا کشتارهای زیادی به راه افتاده و به دنبال نزاع مذهبی بوده اند که با هوشیاری مراجع تقلید و طرح نوری مالکی مبنی بر نماز جمعه وحدت، بسیاری از این توطئه‌ها بی اثر شده است. ترکیه یکی از کشورهایی است که از آشفتگی سیاسی و مذهبی در عراق سود می‌برد و تاکنون چندین بار مسئولان عراقی نسبت به برخی تحرکات ترکی درباره عراق هشدار داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha