دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

این اتفاق از زمان 1967 تا کنون رخ نداده بود و البته این اقدام آنها با رقص تلمودی در حال خروج از مسجد و انجام اعمال ویژه عید عرش یهودیان همراه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز دوشنبه گروه هایی از شهرک نشینان یهودی از سمت باب المغاربه و در قالب دسته های کوچک و پشت سر هم وارد مسجد الاقصی شدند و این درحالی بود که "یهودا غلیک" افراطی پیشاپیش آنها حرکت میکرد و نیروهای ویژه پلیس رژیم اشغالگر نیز او را احاطه کرده بودند.

نیروهای پلیس اشغالگر یکی از درب های اصلی خروجی مسجد الاقصی به نام باب الحدید را بستند و در همین حال نیروهای پلیس زن نیز به سرکوب دانشجویان دختر و زنان حاضر در مسجد الاقصی پرداختند.

این اقدامات در حالی است که روز گذشته نیز 300 شهرک نشین یهودی در میان حلقه نیروهای امنیتی اشغالگر وارد مسجد الاقصی شدند که این اتفاق از زمان 1967 تا کنون رخ نداده بود و البته این اقدام آنها با رقص تلمودی در حال خروج از مسجد و انجام اعمال ویژه عید عرش یهودیان همراه بود.

گفتنی است که ورود یهودیان به مسجد الاقصی در روز دوشنبه با التهاب و تشنج شدید در مسجد الاقصی و دروازه ها و صحن های آن و همچنین شهر قدیمی قدس همراه بود و نمازگزاران و دانشجویان و دانش آموزان برخی مدارس قدس قدیمی با تجمع در مسجد با شعار لااله الا الله و الله اکبر با این شهرک نشینان مقابله کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha