یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024

نماینده ولی‌ فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با وزیر حج و اوقاف جامو و کشمیر بر ضرورت حرکت مسلمانان در مسیر وحدت تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر از برکات و منافع سفر نورانی حج را، دیدار مسلمانان کشورهای مختلف با یکدیگر دانست و گفت: در حج این فرصت وجود دارد که مسلمانان از گوشه و کنار دنیا گرد هم آیند و ضمن آشنا شدن با مشکلات یکدیگر، راه حلی برای رفع مشکلات جهان اسلام ارائه دهند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به خدماتی که کارگزاران حج جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل‌ونقل و امور فرهنگی به زائران عرضه می‌دارند، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود به کارگزاران حج کشمیر را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه سطح و کیفیت امکاناتی که در اختیار زائران اعم از شیعه و سنی قرار می‌گیرد یکسان است، افزود: در بعثه مقام معظم رهبری، هم شورای استفتاء مربوط به اهل تشیع و هم شورای افتاء مربوط به اهل سنت فعال است.

ایشان با اشاره به توزیع همزمان غذای گرم در اقامتگاه‌های زائران ایرانی و همچنین استقرار چندین پزشک در محل استقرار زائران کشورمان، از وزیر حج و اوقاف جامو و کشمیر دعوت کرد تا طی بازدیدهایی، با آشپزخانه‌های متمرکز و چگونگی طبخ غذاهای زائران ایرانی و همچنین با تشکیلات مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره و مکه مکرمه آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از انتشار یک‌هزار کتاب و جزوه در زمینه های احکام، تاریخ اسلام و امثال آن و ارائه آموزش های مجازی، لوح‌های فشرده و فیلم‌های آموزشی به عنوان فعالیت‌هایی نام برد که بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر معرفت‌افزایی زائران، تولید نموده و آمادگی دارد در اختیار مسئولان حج سایر کشورها قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، زندگی صمیمانه شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران را الگویی از همزیستی برادران مسلمان دانست و تصریح کرد: ما و شما که بحمدلله همیشه در مسیر وحدت حرکت کرده‌ایم، نباید اجازه دهیم فتنه‌ها منجر به مخدوش شدن اتحاد مسلمانان شود. مراجع بزرگ شیعه فتوا داده‌اند که هر گونه اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی حرام شرعی است و تاکید دارند که همه مذاهب اسلامی باید در مقابل دشمنان اسلام، ید واحده باشند.    

بر طبق این گزارش، دکتر پیرزاده سید محمد سعید، وزیر حج و اوقاف کشمیر، حج را فرصتی برای دیدار و تبادل‌نظر مسئولان کشورها برای انتقال تجربیات و کمک به حل مشکلات یکدیگر دانست و با یادآوری قدیمی بودن روابط ایران و کشمیر، گفت: اسلام از ایران به کشمیر رسیده است و مردم این سرزمین با شخصیت های معروف ایران همچون مولوی و سعدی آشنا بوده و آنان بر روی فرهنگ کشمیر تاثیرگذار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 300 زائر کشمیری در حج امسال حضور دارند، از اجرای طرح خادمان زائرین برای راهنمایی زائران کشمیری در موسم حج خبر داد و به اقدامات وزارت حج و اوقاف کشمیر در زمینه اسکان، تغذیه و خدمت‌رسانی پزشکی به زائران اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha