سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) از برگزاری مراسم وداع شهید گمنام دفاع مقدس در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهار داشت: مدرسه علمیه امام باقر(ع) این افتخار را دارد که بیش از سی و دوسال است که مزین به نام پنجمین پیشوای شیعه است.

وی با بیان این که تاکنون 3900 طلبه از این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: این مدرسه علمیه در طول سالیان فعالیت‌های خود، برکات بسیاری را برای طلاب و حوزه های علمیه شیعه داشته است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) با اشاره به حیات پربرکت امام باقر(ع)، اظهار داشت: ایشان در سن 5 سالگی شاهد تمام وقایع و حوادث کربلا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی با بیان این که حیات با برکت امام محمد باقر(ع) متقارن با حکومت بنی امیه و اوایل رونق گرفتن حکومت بنی عباس بود، تصریح کرد: ایشان با پایه گذاری کرسی های تدریس علمی، به مبارزه با فرقه ها و گروه های اسلامی و غیراسلامی منحرف پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) با برگزاری کلاس های علمی، شاگردانی عمل گرا را تربیت کرد، ابراز داشت: پنجمین امام شیعه، علم را شکافت و به همین دلیل به باقرالعلوم شهرت یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به ویژه برنامه های مدسه علمیه امام باقر(ع) به مناسبت شهادت پنجمین پیشوای شیعیان پرداخت و گفت: مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام محمد باقر(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری از اساتید حوزه و با مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در مراسم امشب میزبان یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس خواهیم بود، تصریح کرد: از ساعت 30/18به مدت سی دقیقه مراسم وداع با شهید گمنام صورت خواهد گرفت.      

حجت الاسلام والمسلمین حجازی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری سالروز شهادت امام باقر(ع) نیز از ساعت 9 صبح فردا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میردامادی برگزار می شود، ابراز داشت: پس از مراسم سخنرانی، دسته عزاداری طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) به سبب عرض تسلیت به ساحت کریمه اهل‌بیت(ع) رهسپار حرم حضرت معصومه(س) خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مراسم سوگواری نیز در شام شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور اساتید و طلاب منعقد خواهد گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha