یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه ترویج آموزه‌های دینی، احیای امر اهل بیت(ع) است، گفت: احیای احادیث و معارف اهل بیت(ع) در جامعه، ناهنجاری ها را از بین می‌برد.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله صلواتی، یک شنبه شب در جشن میلاد امام علی النقی(ع)، در موسسه امام هادی (ع) قم با بیان روایتی از امام صادق(ع) "رحم الله من احيا أمرنا"، اظهارداشت : هرکس که امر اهل بیت(ع) را در جامعه احیا کند ، مشمول رحمت الهی خواهد شد.

وی با بر لزوم ترویج معارف اهل بیت(ع) با زبان روز تاکید کرد و افزود: باید برای احیای امر امامت و ولایت در سطح جامعه، از ابزارها ی نوین و علم روز بهره بگیریم.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به این که ترویج آموزه‌های دینی، احیای امر اهل بیت(ع) است، ادامه داد: احیای احادیث اهل بیت(ع) در جامعه، ناهنجاری ها را از بین می برد.

آیت الله صلواتی با بیان این که طلاب و روحانیون باید خداوند را شاکر باشند که توفیق احیای امر ائمه اطهار(ع) را یافته اند، ابراز داشت: امام صادق(ع ) می فرماید "اگر می خواهید قدر و منزلت شیعیان ما را بشناسید، ببینید تا چه اندازه ای روایات ما را فهمیده و آن را برای مردم بیان کرده اند".

وی با تاکید بر اینکه طلاب و فضلا باید با موقعیت سنجی کامل، روایات اهل بیت (ع) را نقل کنند، گفت: مبلغین باید مناسبت و فهم  مستمعین را در رابطه با روایات بررسی کرده و بعد اقدام به نقل روایت نمایند، مبادا روایتی نقل شود که مستمعین نتوانند آن را هضم کنند.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha