شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024

میزان اشتراکات بین شیعه و سنی بسیار بیشتر از اختلافات است، لذا امروز به جای تمرکز بر اختلافات، باید در راستای احیای اشتراکات گام برداریم.

حجت‌الاسلام ذکریا ملکان، از مسئولین عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا در استان هرمزگان در گفتگو باخبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهارداشت : مسئله وحدت یکی از اصول اساسی دین مبین اسلام است که در قرآن کریم و گفتار  انبیاء و ائمه اطهار (ع) برآن تاکید شده است.

وی با تاکید براینکه وحدت، راهبردی قرآنی و از مهمترین دستورات پیامبر اعظم(ص) می باشد، افزود: امروز دشمنان اسلام به این مهم پی برده اند که تا اتحاد مسلمانان پابرجاست، هیچ یک از نقشه های آنان کارساز نبوده و به اهداف شوم خود نخواهند رسید، لذا از هرفرصتی برای خدشه دار کردن این اتحاداستفاده می کنند.

حجت‌الاسلام ملکان ادامه داد: با توجه به دسیسه ها و  حملات شدید دشمنان در این برهه از زمان علیه امت اسلامی، شرایط اقتضا می کند تا مسلمانان سراسر جهان برای ایستادگی در برابر این گونه تهاجمات، متحد بوده و از هرگونه نفاق و تفرقه به شدت پرهیز کنند.

وی با تاکید بر حفظ اتحاد به صورت عملی بین جوامع اسلامی، پرهیز از پرداختن به مسائل تفرقه‌انگیز را از راهکارهای تحقق عملی وحدت عنوان و خاطرنشان ساخت: میزان اشتراکات بین شیعه و سنی بسیار بیشتر از اختلافات است، لذا امروز به جای تمرکز بر اختلافات  باید در راستای احیای اشتراکات گام برداریم.

حجت‌الاسلام ملکان یادآورشد: امروز دشمنان اسلام در بسیاری از نقاط کشور از جمله مناطق مرزی به ایجاد اختلاف بین برادارن شیعه و سنی می پردازند که در این زمینه دولت باید نسبت به مناطق مرزی و محروم توجه ویژه داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش علماء و طلاب در برقراری اتحاد و و حدت اشاره کرد و ابراز داشت: امروز نقش برجسته این قشر فرهیخته در تحولات  و عرصه های مختلف بر همگان روشن است؛ در شرایط فعلی طلاب و روحانیون باید از نفودکلام خود و با استناد به دستورات الهی مبانی وحدت را تبیین نمایند، از طرفی طلاب شیعه و سنی باید با یکدیگر ارتباط داشته و با برگزاری جلسات علمی، در مسیر حفظ و گسترش اسلام و علیه دشمن گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha