دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 329393
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
ببب

امروز علی رغم گسترش امکانات نوین ارتباطی ، هنرکهنسال مبلغان که همان تبلیغ چهره به چهره می باشد همچنان دارای جایگاه ویژه ای می باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه هنر در اسلام اظهارداشت:  اسلام دین جامعی است که به تمام بخش های زندگی توجه نموده و هنر در این بین مقوله ای است که اسلام بر آن تاکید بسیار نموده است.

وی بابیان اینکه هنر ، مقوله ای ظریف و لطیف است، افزود: هنر در عین ظرافت های خود کوتاهترین راه برای رسیدن به هدف نیزبوده و از صدر اسلام  برای انتقال مفاهیم همواره مورد تاکید بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: البته مقصود ما از هنر در اینجا هنر ارزشی و برپایه اعتقادات اسلامی است ؛ آنچه که گاها امروز به صورت غیر شرعی در جامعه ما به نام هنر عرضه می شود ، هرگز این امر مورد نظر اسلام نمی باشد.

وی با بیان اینکه هنر مطابق با فطرت انسانها است،گفت: از نظر اسلام هنری مطلوب است که  به رشد و تعالی انسان بیانجامد و لذا سرمایه گذاری ما در بخش هنر باید با این هدف انجام بپذیرد.

حجت الاسلام ولی نژاد، در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه هنر در حوزه و حوزویان ابرازد اشت:  هنر از جمله موضوعاتی است که در حوزه های علمیه دارای قدمتی بسیار قدیمی بوده و این مهم به وضوح در ساخت حوزه ها و دروسی که در گذشته طلاب می خوانند مشهود است .

وی، جذب مخاطبان از طریق ابزارهای مختلف را از جمله مقوله های هنر عنوان و  ادامه داد: از آنجا که رسالت اصلی هنرمندان هدایت انسانها به سوی احکام الهی بوده و در این مسیر مبلغان  از شگردهای خاصی چون تبلیغ چهره به چهره و .. استفاده می نمایند لذا می توان گفت که طلاب و علمای دینی در ردیف طلایه داران هنر هستند

مدیر کل تبلیغات استان گلستان، با تاکید براینکه علما طلایه داران هنر در جذب مخاطب اند، ابرازداشت: امروز علی رغم گسترش امکانات نوین ارتباطی ، هنرکهنسال مبلغان که همان تبلیغ چهره به چهره می باشد همچنان دارای جایگاه ویژه ای می باشد .

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز ما باید با استفاده از فرصت حکومت اسلامی در ایران ابعاد هنر اسلامی که ریشه در آموزه های الهی منطبق با فطرت انسانها دارد را به جهانیان عرضه نماییم.

انتهای پیام 18/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha