چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
یوسف مراد رومانی

مفتی رومانی گفت: مهمترین آفت برای جهان اسلام، اختلاف میان مسلمین و تنها راه عزت بخشیدن و عظمت اسلام وحدت مسلمین است.

حاج یوسف مراد در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر لزوم وحدت بیش از پیش امت اسلام در عصر حاضر، اظهارداشت: اتحاد مسلمین فواید فراوانی دارد که می تواند مسلمین را در امور اخلاقی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در مسیر واحد قرار دهد تا در کشمکش های بین المللی با هم یکی شوند.

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بحرانهای سیاسی اقتصادی و اجتماعی جهان اسلام ریشه درعدم اتحاد مسلمین دارد، ادامه داد: متأسفانه وضعیت کنونی مسلمین سبب نابودی اسراییل نشده است، بلکه شاهد اشغال عراق و افغانستان و تجاوز به سوریه هم بودیم و جای تأسف بیشتر اینکه بعضی از مسلمانان در سوریه عامل دست اسراییل شده اند.

حاج یوسف مراد بیان داشت: دردناکترین جریان و واقعیت انکار ناپذیر اسلام اختلاف و تفرقه ای ست که علی رغم منع خدا و پیامبر گرامی اسلام بین جوامع اسلام وجود دارد.

وی گفت: دشمنان اسلام برای نابودی اسلام از هیچ فعالیتی فرو گذار نکردند، آنها از سده های گذشته با روشهای مختلف به جنگ اسلام برخاسته‌اند؛ ایجاد بعضی از فرقه های به ظاهر اسلامی یکی از نشانه های اهداف استعمارگران و دشمنان برای تخریب اسلام است.

مفتی رومانی یادآور شد: انگلیس بابیت را در شیعه و نیز وهابیت را در اهل سنت برای از بین بردن اسلام درست کرد، بزرگان شیعه بابیت را از فرقه های ضاله خواندند، ولی جریان وهابیت که برای از بین بردن اسلام بوسیله اختلاف بین شیعه و سنی بنا شده است با تکیه بر ثروت عربستان به طور مستمر فعالیت دارد و جنایت می کند.

وی در پایان گفت: بدترین شیوه ای که استعمار بکار برده این است که بعضی مسلمانان، مسلمانان دیگر را مشرک می خوانند و تیغ به روی آنها می کشند که به یقین رسول خدا(ص) از این گونه حرکات بیزار است.

انتهای پیام 17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha