سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت‌الله نوری

براساس روایات اهل بیت(ع)، قدر و قیمت انسان ها به اندازه علم و دانش آنهاست، لذا انسان باید از مطالعه کتب مفید غفلت نکند، چرا که کتاب غذای روح انسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از پرسنل موسسه تحقیقات وزارت دفاع با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفتند: هر چند که دشمنان اسلام و انقلاب هرروز با نقشه های جدید و توطئه به جنگ با دین خدا می آیند، اما حق و طرفداران آن نیز روز به روز قوی تر و راه خداشناسی هموارتر می شود و این وعده خدای متعال به انسان های مومن است.

معظم له خاطر نشان کردند: هر موجودی در نظام آفرینش نشانه ای از وجود و قدرت خدای متعال است و دقت و تفکر در این نشانه ها، به خداشناسی و ایمان انسان می افزاید.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: اگر انسان به ندای فطرت خداجوی خود را گوش دهد، وجود خدای متعال و قدرت بی پایان او را در می یابد، چرا که هیچ موجودی در این عالم بدون حساب و حکمت آفریده نشده است.

تقوا؛ بهترین سرمایه دنیا و آخرت

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تقوا در سعادت انسان، یادآور شدند: خداترسی و خودنگری بزرگ ترین سرمایه عالم آخرت و مایه سعادت انسان هاست و هرکسی که باتقوا و خداترس باشد، می شود و اگر نسبت به اوامر الهی بی توجه باشد، موجبات شقاوت و عذاب الهی خود را فراهم کرده است.

معظم له با اشاره به اهمیت تحصیل علم و دانش گفتند: براساس روایات اهل بیت(ع)،  قدر و قیمت انسان ها به اندازه علم و دانش آنهاست، لذا انسان باید از مطالعه کتب مفید غفلت نکند، چرا که کتاب غذای روح انسان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha