یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
کد خبر: 331663
۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
اهدا خون

مدیر کل انتقال خون قم گفت: توصیه های روحانیت در زمینه اهدای خون بسیار موثر بوده و همین عامل باعث شده که ایران اسلامی در سطح جهانی، در عرصه اهدای خون و فرآورده های آن، جایگاه بسیار خوبی داشته باشد.

دکتر  مرتضی نوریان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به این که یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه نیاز به خون و فرآورده های آن است، ابراز داشت: این مهم از سیستم سلامت جدانشدنی بوده و خوشبختانه این در کشور ما از جایگاه  خوبی برخوردار است.

وی افزود: از عواملی که توانسته بر فرهنگ سازی اهدای خون در کشور بیافزاید، دینی بودن جامعه است که تاکید بسیاری بر انسان دوستی در آن شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم، با بيان اين كه حوزه علميه و مبلغان مي‌توانند از ظرفيت مناسب تبليغ مردم را براي اهداي خون تشويق كنند، تصریح کرد: با توجه به افزايش و پيشرفت‌هاي سريع در علم طب، هنوز نياز جدي به مشتقات خون در جهان وجود دارد.

وی با بیان این که اهداء خون در ايران صددر صد داوطلبانه است و ما در اين زمينه به خودكفايي رسيده‌ايم؛‌ اذعان داشت: علی‌رغم این مهم، هنوز نياز به فرهنگ سازي است كه مردم در همه فصل‌هاي سال به صورت مستمر خون اهداء كنند.

نوریان، بر نقش برجسته علما و مبلغان در تبیین فرهنگ اهدای  خون اشاره کرد و گفت: روحانیت در تمام عرصه ها پیشتاز بوده و مردم اعتماد کاملی به این قشر دارند، لذا توصیه های آنها در زمینه اهدای خون بسیار کارساز و موثر است و همین عامل باعث شده که ایران اسلامی در سطح جهانی، در عرصه اهدای خون و فرآورده های آن، جایگاه بسیار خوبی داشته باشیم.

وی، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان ساخت: با توجه به این که ماه مبارک رمضان یکی از ماه های تبلیغی بوده و طلاب به شهرستانهای مختلف سفر کرده و در بین اقشار مختلف حضور می یابند، لذا توصیه آنها به مردم در مورد اهدای خون مستمر قطعا اثرگذار بوده و ما خواهیم توانست در این عرصه نیازهای بخش سلامت کشور را تامین کنیم.

نوریان، در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره  به "24 خرداد، روز جهانی اهداکنندگان خون" یادآورشد: شعار امسال " اهدای خون سالم برای نجات جان مادران است" که با توجه به نقش مادران در تربیت نسل آینده امیدورایم بتوانیم دراین زمینه اطلاع رسانی خوبی کرده و اقدامات مناسب را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha