دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آیت‌الله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هیچ وقت در مقابل مفاسد ساکت نمی مانیم گفتند: باید جلوی آثار مخرب مفاسدی چون، ماهواره ها و بی حجابی با امر به معروف و نهی ازمنکر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه این مرجع تقلید امروز در آخرین درس فقه امسال خود در مسجد اعظم گفتند: یکی از برکات عالیه حوزه های علمیه در کنار مرجعیت، بحدث اعزام مبلغ و تبلیغ است.

ایشان افزودند: طلاب باید همچون پیامبر دوار به طبه باشند یعنی در هرجا که حضور می یابند و مشکلی را مشاهده می کنند برای رفع آن مشکل با توجه به نیازهای مردم و جامعه هدف خود دارو تجویز می کنند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: رمز موفقیت طلاب و روحانیون در تبلیغ علاوه بر علم وعمل، رفتار نیکو و حسن خلق و محبت به مردم است که می تواند نقش مهمی در موفقیت آنان و استقرار آموزه ها داشته باشد.

ایشان گفتند: ما هیچ وقت در مقابل مفاسد ساکت نمی مانیم و هیچ وقت چشم خود را به روی مفاسدی چون ماهواره ها و مشکل حجاب نمی بندیم؛ بی حجابی و ماهواره ها از مشکلات مهمی است که باید به آن اشاره کرد از طرفی باید با امر به معروف و نهی ازمنکر از شیوع آثار مخرب آن جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: بیش از دو هزار کانال ماهواره ای اعم از فارسی زبانان علیه مکتب تشیع اقدام و فعالیت می کنند که باید در مقابل آنها ایستاد و با سلاح امر به معروف و نهی از منکر در صحنه حاضر شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: مفسدان با سه هدف اقدام به ترویج فساد در کشورهای اسلامی می کنند؛ ضربه و حذف مکتب از جمله این عوامل و اهداف است و هدف دوم نیز صرف سیاسی و به دنبال تجزیه امت واحده و کشورهای اسلامی هستند.

ایشان گفتند: در خبرها آمده بود که اسراییل به رغم زمینهای کم خود، اقدام به تولید تریاک و انتقال آن به جنوب لبنان میکند که از این طریق جوانان مبارز لبنانی را به فساد بکشانند.

این مرجع تقلید بیان کردند: هدف سوم آنها سودجویی های اقتصادی است زیرا تجارت مواد مخدر و مباحث فساد انگید:ز امروز به یکی از سودآوردترین تجارت ها مبدل شده است.

ایشان گفتند: خداوند در قرآن بیان کرده است که اگر قومی دل در گرو خداوند بدهند و در راه خدا استوار باشند خداوند و ملایک الهی به کمک آنها خواهند آمد؛اگر خداوند چنین وعدهایاد به ما داده و همچنین فرموده که عده کوچکی با توکل به خدا در مقابل اکثریت به پیروزی خواهند رسید پس نباید از این همه آلودگی و فسق و فجور و فساد در دنیا ترسید.

این مرجع تقلید توکل به خدا و استقامت در مسیر حق را رمز پیروی اسلام و شیعه در جهان پرفساد امروز خواندند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha