چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
قادری نماینده شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای خیرین در فارس، گفت: برای هدایت کمکهای مردمی به سمت ساخت و اداره حوزهها، مجمع خیرین حوزهساز در استان فارس تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در جلسه اعضای شورای مدیریت  حوزه علمیه استان فارس که در مدرسه علمیه مولی الموحدین شیراز برگزار شد، اظهار کرد: خیران در قالب مجموعههای مختلف دراستان فارس فعال هستند حال آنکه ساخت مدرسه، دانشگاه و بیمارستان وظیفه دولت است و هر کجا که احساس نیاز باشد این دولت است، که باید اقدام کند.

وی، با اشاره به پیشینه مردمی بودن ساخت و مدیریت حوزهها در طول تاریخ، افزود: با توجه به خلأهای موجود بهخصوص حوادثی که در سوریه و عراق اتفاق میافتد، تربیت طلاب بسیار مهم است و باید حوزههای علمیه گسترش یابد و برای تأمین منابع آن نیز میتوان از ظرفیت خیرین در قالب مجمع خیرین حوزهساز استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت وجود روحانی روستا برای ارائه تبلیغات اسلامی به ساکنان روستاها تأکید و خاطرنشان کرد: باید روحانیونی را بهصورت دائم در روستاها مستقر کرد و برای طرح موارد جدید درسی و جبران عقب ماندگیهای این روحانیون نیز میتوان از فناوری اطلاعات استفاده و به صورت غیرحضوری اطلاعات را به این افراد ارائه کرد.

قادری با اشاره به ظرفیت مساجد در استان فارس، اظهار کرد: میتوان از فضای مساجد برای اسکان روحانیون استفاده کرد و این موضوع علاوه بر تأمین روحانی مساجد اقدامی مؤثر برای اسکان روحانیون خواهد بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی، با اشاره به فعالیت گروههای افراطی و تکفیری در منطقه، تصریح کرد: برخی دروس بین طلاب اهل تشیع و تسنن مشترک است لذا برگزاری کلاس های مشترک میتواند عاملی در رفع بیاعتنایی گروههای اهل تسنن نسبت به فعالیتهای گروههای افراطی مثل داعش و تعدیل دیدگاههای افراطی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha