شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
کد خبر: 334273
۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
حجت‌الاسلام شیری اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در قم و در قالب 18 پایگاه، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری امروز در نشست خبری طرح تابستانی نشاط معنوی ماه رمضان گفت: به مناست ماه مبارک رمضان برنامه های وسیعی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

وی افزود: از جمله طرح های قرآنی و معنوی ماه رمضان قم می توان به برگزاری برنامه هایی چون  ترتیل‌خوانی و جزء خوانی در بقاع متبرکه شاخص قم مانند امامزاده سید علی(ع)، جعفر شهید(ع) و شاه ابراهیم(ع) در تمام روزهای ماه رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری محافل انس با قرآن طی سه دهه با حضور قراء مصری در قم خبرداد و گفت: تمامی برنامه های اوقاف در مساجد و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی مهمترین طرح فرهنگی است که در کنار برنامه های قرآنی اوقاف در قم برگزار خواهد شد و در این رابطهُ‌ به دنبال ارتباط نوجوانان و جوانان با اماکن مذهبی استِ‌ در حقیقت به دنبال رسیدن به الگوی قطب فرهنگی  امام زادگان هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: این طرح امسال در قالب 18 پایگاه، برگزار خواهد شد که مشمولین این طرح شامل سه مقطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان است.

وی از ثبت نام در این طرح تا 10تیرماه خبرداد و گفت: مراسم پایانی این طرح نیز در 28 مردادماه  برگزار می شود و کلاس‌های طرح نشاط معنوی از شنبه تا چهارشنبه و در قالب زمان‌های 45 دقیقه‌ای برگزار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف استان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح 600 نفر از قم و در قالب از قم به سراسر کشور اعزام خواهند شد و حدود 60 نفر هم در قم فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری بیان کرد:‌ طرح تداوم طرح حفظ قرآن کریم امسال با حضور 5 هزار نفر در قم برگزار می شودِ‌ ازسوی دیگر  طرح مودت به صورت ملی و سراسری برگزار می شود.

وی از طرح جامع برای همه بقاع متبرکه استان خبرداد و گفت: در همین زمینه خیرین می توانند در قالب نذروات خود نیازهای این مکان ها را در حوزه مادی جبران کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha