چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
ترویج احکام

ستاد ترویج احکام دین با برگزاری دوره های آموزش بیان احکام برای روحانیون سطح دو به بالا توانسته است تاکنون بیش از یکصد مبلغ احکام تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین میر جعفری در بیست و دو مین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت:ستاد ترویج احکام با هدف آشنایی مردم و آحاد جامعه اسلامی با قوانین ودستورات شرع مقدس از سال 1386 شروع به فعالیت نموده است، این ستاد موسسه ای ، غیر انتفاعی و مستقل، تحت اشراف حوزه علمیه قم و عنایات مراجع معظم تقلید، و آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام الله علیها) است.

این مولف کتب احکام دینی و پاسخگویی به احکام با تاکید براینکه متاسفانه در فضای جامعه اسلامی کمتر به  مسائل احکام توجه می شوداظهار داشت: ستاد احکام توانسته است با بیان ستاد و قابل فهم احکام الهی را بصورت تخصصی و موضوعی در اختیار مردم قرار دهد و در این زمینه نیز از آثار این موسسه استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی  تربیت مروجین احکام اسلامی را مهم ترین وظیفه این موسسه خواند وتصریح کرد: ستاد احکام دین با برگزاری دوره های آموزشی احکام برای طلاب و روحانیون مبلغ به صورت تخصصی  توانسته به صورت موفق هدف اصلی خود را تبیین و خروجی قابل قبول داشته باشد.

این فعال غرفه ستاد ترویج احکام در بیست و دو مین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به برگزاری این دوره ها اشاره وگفت: در بحث آموزش دو دوره تربیت استاد احکام برگزار شده که 100 نفر فارغ التحصیل شده اند ، در واحد خواهران این مرکز نیز50 نفر از خواهران طلبه مشغول به تحصیل در این دوره ها تربیت یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین میر جعفری در ادامه افزود: دستاورد دیگراین ستاد تربیت مبلغینی است که با تسلط به احکام اسلامی بتوانند حداقل سی تا چهل دقیقه احکام را بصورت جذاب با استفاده از رو ش ها و فنون جدید در زمینه های مختلف از طریق منبر به مخاطبین خود منتقل کنند.

وی  به حضور موسسه در بیست دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و آثار ارائه شده در نمایشگاه اشاره وافزود: آموزش فقه استاد فلاح زاده و احکام جوانان که زیر نظر استاد وحید پور کار شده در قطع نیم جیبی انتشار یافته در نمایشگاه عرضه  شده است.

وی  ویژگی این آثار را ساده گویی و دسته بندی کردن احکام دانست ویاد آور شد: تدریس این آثار تفاوت فتوای مراجع معظم تقلید به صورت کامل وجامع بیان شده است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha