جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
سیدی ثانی

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز گفت: تنها عبادتی که پروردگار آن را از آن خود می داند، روزه است، چرا که با روزه داری، صفت پروردگار در انسان متجلی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به اینکه شب قدر فرصت طلایی برای توبه انسان است، ابراز داشت: توبه تاثیری در روح انسان می گذارد که بشر را از گناه زده می کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شب قدر در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: عبادت و احیای شب قدر برابر با هزار ماه است، خیرات و برکات الهی در این ماه نازل و شامل حال بندگان الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی ثانی ادامه داد: به اعتقاد شیعه و حضرات ائمه(ع) نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم یکی از شب های قدر است.

وی تاکید کرد: شب قدر از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز و تا به قیامت در این عالم وجود داشته و خواهد داشت، چرا که زمین بدون حجت نیست و در شب قدر نیز خداوند برنامه هایی به حجت خود ابلاغ می کند.

این استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به اینکه خداوند تمام مخلوقات را برای انسان آفریده است، خاطرنشان کرد: عبودیت  انسان غیر از عبودیت یک حیوان و سایر مخلوقات است، چرا که یک اختیار و معرفت در بندگی انسان نهفته است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز افزود: تربیت، هدف نهایی خلقت انسان است و بشر می تواند با استفاده از شریعت و برنامه زندگی و استعانت از اهل بیت(ع) تربیت خود را به کمال برساند.

وی اظهار داشت: تنها عبادتی که پروردگار آن را از آن خود می داند، روزه است، چرا که با روزه داری صفت پروردگار در انسان متجلی می شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز تاکید کرد: تنها راهی که انسان می تواند به عرفان، شعور و معرفت برسد و اخلاق خدا را در خود متجلی کند، پیروی از شریعت نبوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha