چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
  حجت الاسلام لاکانی

حجت الاسلام لاکانی گفت :دوره اختبار و تثبیت ازاهمیت بالایی برخوردار است زیرا این دوره با رویکردی اخلاق مدارانه و آموزش محورباعث می شود تا بهترین ها برای ورود به حوزه انتخاب شوند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان در حاشیه برگزاری این دوره در گفتگو با خبرنگار حوزه  اظهارداشت : توفیق حضور در حوزه و سربازی امام زمان برای هرکسی فراهم نمی شود، بدون شک  حوزه علمیه جایگاهی است که بلا واسطه  منصوب به امام زمان است و کسانی که توفیق ورود و حضور در حوزه را پیدا می کنند جزو  سربازان امام زمان (عج) محسوب می شوند .

وی افزود:این که تمام آحاد جامعه از معلم ودانشجو گرفته تا نانوا و... همه  سر سفره امام زمان نشسته و باید به هر نحوی که شایسته می باشد دل ایشان را شاد و رضایت ایشان را بدست آورند اما بهترین مکان برای  نیل به این هدف مقدس  حوزه های علمیه می باشد . 

حجت الاسلام  لاکانی با اشاره به آغاز دوره اختبار درحوزه گیلان خاطرنشان ساخت:: دوره اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدید الورود حوزه دوره ای آموزشی ،علمی ، تهذیبی واخلاقی است که به مدت یک ماه با حضور 270 طلبه جدید الورود از امروز در مدارس استان شروع به فعالیت نمود.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان بابیان اینکه برنامه های مفیدی برای این دوره تمهید شده است گفت:  در این دوره اساتید و روحانیون شایسته ای برای طلاب جدیدالورود کلاس های متنوعی از لحاظ آموزشی و تهذیبی  برگزار می کنندتا هرچه بیشتر  آنها را با فضای حوزه آشنا کنند تا متقاضیانی که بعد از قبولی در آزمون ،و گذارندن  معاینات   پزشکی ، مصاحبه و تحقیقات برای شرکت در این دوره دعوت شده اند  بتوانند با نگاهی روشن و ذهنی آماده وارد حوزه شوند .

وی در ادامه بیان  داشت :طلاب جدید الورود باید جهت آماده سازی خود از لحاظ معنوی  ، اخلاقی و علمی اهتمام لازم را داشته باشند تا در این دوره  شاهد حضور  همه شرکت کنندگان  دوره اختبار و تثبیت درحوزه باشیم . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha