دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
8

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، انهدام و برخورد با جریان‌های تکفیری را لازم دانستند و از مسئولان سیاسی، امنیتی و انتظامی خواستند نسبت به شناسایی آنها در استان اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان امروز  در پی برگزاری نشست کنگره بین المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، بیانیه مشترکی منتشر کردند.

در مقدمه این بیانیه آمده است: علما، ائمه جمعه، جماعات، معتمدین و سران طوایف به عنوان تاثیر گذاران فرهنگی سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حرکات وحشیانه گروهک های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و سفاک را عامل ساماندهی و تحرک این گروه ها دانسته که اکنون دست آنها نیز در به خاک و خون کشیدن کودکان و مادران بی گناه عراق آلوده است.

در بخش دیگر این بیانیه علمای شیعه و سنی تنفر و انزجار خود را از اعمال تفرقه افکنانه و جاهلانه گروهک های تکفیری، تروریستی اعلام کردند و از تمامی سران کشورهای اسلامی درخواست کردند که به منظور جلوگیری از بوجود آمدن صحنه‌های هولناک در کشورهای اسلامی به طور جدی تلاش نموده و بیشتر از این اجازه ندهند عوامل دست نشانده استکبار موجبات خونریزی و هتک حرمت مسلمان امت رسول الله(ص) را فراهم نکنند.

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ضمن حمایت همه جانبه و کامل خود از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این بیانیه، دشمن اصلی مسلمانان را صهیونیسم بین المللی و استکبارجهانی به رهبری آمریکای جنایتکار و جهانخوار دانستند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ما برگزار کنندگان این نشست ضمن تایید اقدامات علماء و اندیشمندان جهان اسلام در کشورهای مصر، عربستان، عراق، هند و پاکستان مبنی بر محکومیت اقدامات تکفیری، بر وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز در سایه احکام نورانی اسلام تاکید می کنیم.

در پایان این بیانیه علمای شیعه و سنی از تمام مسئولین سیاسی، امنیتی و انتظامی استان در خواست نمودند تا با ردیابی و انهدام احتمالی هر گونه جریان تکفری و تروریستی که قصد بر هم زدن آسایش و آرامش مسلمانان شیعه و سنی در سراسر استان را داشته اند با اعمال ننگین خود در استان ایجاد نا امنی نمایند به شدیدترین وجه ممکن برخورد نمایند، مطمئن باشید که در این طریق از پشتیبانی همه علماء، معتمدین، ریش سفیدان، بزرگان طوایف و قبایل تشیعه و تسنن برخوردار خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha