دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
فتاحی عابد

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس گفت: پایبندی پزشکان به منشور حقوق بیمار، رعایت اخلاق مداری و ایجاد فضای لازم برای امانتداری و رازداری بین پزشک و بیمار می تواند از بروز بسیاری معضلات جلوگیری کند.

عابد فتاحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی،  اظهارداشت: علاقه به خدمت رسانی و کمک به هم نوع در التیام بخشی درد و آلام افراد از ویژگی های یک پزشک موفق است و نباید در رسیدگی به وضع بیمار، اصل امانت داری را فراموش کرده و امور مالی را دخالت داد.

وی با اشاره به زبان مشترک در نسخه نویسی افزود: درخواست برای نسخه نویسی، فارسی نتیجه ای همراه نداشت، چنانکه اهمیتی هم در روند درمان بیمار ندارد و داشتن خط خوانا، دقت در کوتاهی نسخه نویسی و پرهیز از تجویز دارو اضافه از جمله مسائل مهم در تجویز و نسخه نویسی پزشکان است.

وی با بیان دلایل عدم اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در ایران تصریح کرد: آمادگی لازم برای اجرایی کردن طرح پزشک خانواده را نداریم چراکه لازمه آن برخورداری از نیروی انسانی(تدارکاتی) آموزش دیده، داشتن بودجه کافی و همچنین مدیریت سامان یافته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکیدبراینکه نوع دوستی، دستور اسلام به همه خصوصاً پزشکان است، افزود: پایبندی پزشکان به منشور حقوق بیمار، رعایت اخلاق اسلامی  و ایجاد فضای لازم برای امانتداری و رازداری بین پزشک و بیمار می تواند از بروز بسیاری معضلات جلوگیری کند.

وی عدم دخالت روابط مالی بین پزشک و بیمار را لازم دانست و افزود: علاقه به خدمت و تقویت سیستم بیمه ای کشور می تواند کمک شایانی در مسیر طرح تحول در نظام  سلامت و درمان ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: حل مشکلات درآمدی پزشکان در بخش دولتی و نارضایتی از حقوق از جمله مشکل جامعه پزشکان است.

فتاحی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از استفاده بی رویه و خودسرانه دارو در کشور اشاره کرد و افزود: آمار قابل توجهی از استفاده خودسرانه دارو نشان دهنده ناآگاهی و خود درمانی غیراصولی افراد است که حل این معضل نیازمند عزم جدی در آگاهی بخشی به مردم را می طلبد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha