شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کد خبر: 336393
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
آزمون

آزمون سطح چهار (دکتری) تخصصی کلام در سه رشته «کلام»، «فقه» و «اصول»، «فلسفه» و «منطق»، کلام جدید و تاریخ کلام با شرکت 40 نفر در موسسه امام صادق (ع) از امروز آغاز شد.

حجت الاسلام سید قاسم مهدی نژاد مسئول برگزاری امتحانات تخصصی کلام درحاشیه برگزاری آزمون دکترای تخصصی کلام در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضور بهتر طلاب را برای پاسخ گوی به شبهات اعتقادی و نیازمندی‌های جامعه را ازاهداف این مرکز تخصصی دانست و بر ضرورت دانش افزای روحانیون و مبلغین و تخصصی شدن مباحث کلامی و اعتقادی در جهت رفع نیاز های جامعه تاکید کرد .

 وی پرورش متفکران، عالمان و متخصصین دین را از دیگر اهداف این موسسه تخصصی برشمرده و تربیت و آموزش آنان را براساس نیازهای فعلی جامعه یک ضرورت عنوان کرد .

حجت الاسلام مهدی نژاد شرکت کنندگان دراین آزمون را 40 نفر بیان کرد و اظهارداشت: از میان این تعداد 7 تا 10 نفر برای سه رشته کلام فقه و اصول، فلسفه و منطق،کلام جدید و تاریخ کلام بعداز قبولی درآزمون پذیرفته خواهند شد .

 مسئول برگزاری امتحانات تخصصی کلام، مواد آزمون دکترای این مرکز را دروس عمومی کلام  فقه واصول چون کتاب البیع امام خمینی (ره)، ولایت فقیه و ولایت عدول المومنین،کتاب کفایة الاصول بخش (المقصد السادس و کشف المراد بخش الهیات، شرح المقاصد (تفتازانی ) و دروس تخصصی منطق، فلسفه ، کلام جدید و تاریخ کلام چون الجوهر النضید ، نهایه الحکمه ، الشواهد الربیوبیه ، اشارات ، عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون و کتاب بحوث فی الملل و النحل آیت الله سبحانی عنوان کرد .

 وی درپایان از اعلام نتیجه آزمون تا بیستم ماه جاری از طریق روابط عمومی این مرکز به پذیرفته شدگان خبر داد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha