چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سبحانی نیا

معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث گفت: اگر جشنواره رضوی را فقط به حدیث رضوی اختصاص ندهیم، بهتر است، می شود موضوع سال آینده را مجموعه احادیث اهل بیت(ع) قرار داد، اما احادیث رضوی پررنگ تر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، پیش از ظهر امروز در دومین دوره همایش رضوی با اشاره به این که مهم ترین هدف این همایش ترویج معارف رضوی در جامعه است، اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش ها موجب تفکر و تفقه بیشتر در احادیث اهل بیت(ع) می شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث در ادامه به ارائه گزارش مختصری از همایش رضوی پرداخت و گفت: سال گذشته نخستین دوره این همایش برگزار شد و طبق توافقات صورت گرفته سه همایش حدیث رضوی خواهیم داشت.

وی با بیان این که نخستین دوره همایش رضوی به سبک زندگی رضوی اختصاص پیدا کرده بود، گفت: «تاثیر زمانه در صدور روایات رضوی» به عنوان موضوع دومین دوره همایش رضوی مطرح شد که نویسندگان مقالاتی را در رابطه با این مسئله ارسال کردند.

مسئول اجرایی دومین دوره همایش رضوی افزود: با توجه به موضوع تخصصی این دوره از همایش رضوی انتظار نداشتیم که شاهد افزایش ارسال مقالات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: با انعقاد تفاهم با بنیاد علمی امام رضا(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اطلاع رسانی از طریق رسانه های گروهی برای دریافت مقالات پژوهشگران کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند زمانی سه ماهه 46 مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسید، ابراز داشت: این مقالات جنبه تخصصی داشت و نویسندگان نیز از نظر سطح علمی برتر  برخوردار بودند و مدارک تحصیلی آن ها عموما کارشناسی ارشد و دکتری بود.

معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث با بیان اینکه از مجموع 46 مقاله، 7 مقاله برتر شناخته شد، گفت: هیئت داوران پس از ارزیابی به برگزیدگان اهدای جوایز خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در ادامه به ارائه پیشنهادی برای برگزاری دوره های بعدی همایشحدیث رضوی پرداخت و ابراز داشت: اگر این جشنواره ها را فقط به حدیث رضوی اختصاص ندهیم بهتر است و می شود موضوع سال آینده را به مجموعه احادیث اهل بیت(ع) قرار داد، اما احادیث رضوی پررنگ تر باشد.

وی در پایان با ابراز گلایه از نهادهای فرهنگی پرداخت و گفت: امروز فرهنگ مظلوم است و کمتر به آن توجه می شود و امیدوارم مسئولان برای پرداختن به فعالیت های فرهنگی حمایت های مالی و پشتیبانی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha