شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حسینی شاهرودی گلستان

بسیار خوب و ضروری است که مسؤولان فرهنگی برای احیای ارزشهای اسلامی در جامعه با حوزویان همکاری و مشورت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران،حجت الإسلام و المسلمین سید عبد الهادی حسینی شاهرودی، در سخنان پیش از دستور، شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری،پیرامون مسائل فرهنگی و دغدغه های مومنین در این زمینه سخن گفت و تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در فرهنگ اسلامی ، معماری اسلامی است که متأسفانه امروزه در ساخت و سازها به آن توجه نمی شود.

نماینده مردم استان گلستان در این مجلس، در بخش دیگری از نطق خویش ، با اشاره به مسأله تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران، این اقدام را کاری ارزشمند ارزیابی و از دست اندرکاران اجرای این طرح ، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین موضوع حجاب و عفاف را مورد اشاره قرار داده و از بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه انتقاد و ارائه طرحها و مدل های اسلامی متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی ، ضروری دانست و ادامه داد: بسیار خوب و ضروری است که مسؤولان فرهنگی برای احیای ارزشهای اسلامی در جامعه با حوزویان همکاری و مشورت نمایند.

وی مسأله تکثیر نسل و ضرورت آینده‌نگری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و افزود:«امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود؛ مسأله‌ای که با آموزه‌های دینی و توصیه بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد و دولت محترم نیز بسترهای لازم برای این امر را فراهم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، در پایان یکی از مسائل مهم و ضروری که باید مورد توجه قرار گیرد را رفع بیکاری به خصوص بیکاری جوانان عنوان کرد که اگر به این مسأله توجه جدی شود قطعاً زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

نیروهای اجرایی، کشاورزی را رونق دهند

حجت الإسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار، نیز به عنوان آخرین سخنران پیش از دستور ، پیرامون مسأله تکثیر نسل و نرخ پایین باروری در جامعه ایران نکات و آماری را ارائه داد و افزود: یکی از مسائلی که آثار و تبعات آن نه امروز ، بلکه در سالهای آینده خود را نشان خواهد داد کاهش جمعیت است و این مسأله پیامدهایی در پی دارد که برخی از آنان غیر قابل جبران خواهد بود، اساساً هر کشوری که از نرخ باروری مناسب برخوردار است در همه عرصه ها موفقیت های کمی و کیفی خوبی را دارا خواهد بود. بی‌شک کنترل جمعیت به بهانه مثلاً رفع بیکاری و بهانه‌های مشابه نمی‌تواند رفع مشکلات را درپی داشته باشد. آنچه در این مسأله ضروری به نظر می‌رسد طراحی و اجرای برنامه‌های صحیح و متناسب است».

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین مسأله اسراف و توزیع نامتوازن منابع بین غنی و فقیر را یکی دیگر از دغدغه‌های اساسی دلسوزان نظام دانست و از دولتمردان خواست تا برای رفع این نگرانی برنامه‌ریزی و در راستای بهره‌وری بیشتر و پرهیز از اسراف اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نیروهای اجرایی، کشاورزی را رونق دهند آبها را کنترل نمایند توزیع ثروت و غذا را مدیریت نمایند، از اسراف جلوگیری کنند به توزیع صحیح نیروهای کاری در سطح جامعه بپردازند ثروتهای کلان را آنچنان هدایت نمایند که همه مردم از آنها بهره‌مند گردند در آن صورت نیازی چندان به کنترل جمعیت نخواهد بود بلکه ازدیاد جمعیت باعث تحصیل قدرت و ثروت هم می‌گردد این امر فقط و فقط در گرو یک مدیریت جهادی و علمی با عزم ملی محقق خواهد گشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha