یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
0

حوزه / سفیر پیشین ایران در واتیکان گفت: پادشاهان عرب نتوانستند با رژیم صهیونیستی مقابله کنند، اما امروز سید حسن نصرالله با بهره‌گیری از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران توانست در مقابل آنان بایستد و ارتش قوی اسرائیل را به زانو در آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، در دومین روز از اردوی طلاب جدید الورود حوزه علمیه خراسان ،با بیان این که حضور در حوزه علمیه و مکتب امام صادق(ع) سعادت است، اظهارداشت: هشام بن حکم از بزرگان شیعه در زمان امام ششم و از جوانی و نوجوانی شاگرد ایشان بوده و امام به او در نوجوانی لقب یاور ما دادند، لذا امیدواریم امروز هم شما از یاوران اهل بیت(ع) باشید.

این استاد حوزه علمیه مشهد، با تاکید بر اینکه ارزش آنچه از حوزه و از دامان مقدس قرآن و اهل بیت(ع) گرفته می شود از تمام جهان بیشتر است، ابراز داشت: روحانی می تواند بهترین خدمتکار دین و پرچمدار اسلام باشد و حتی دنیا را متحول سازد.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه در جهان  گفت: پادشاهان عرب نتوانستند با رژیم صهیونیستی مقابله کنند، اما امروز سید حسن نصرالله با بهره‌گیری از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران توانست در مقابل آنان بایستد و ارتش قوی اسرائیل را به زانو در آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان این که هر چه وسایل ارتباط جمعی بیشتر شود، قدرت ارتباط با دنیا بیشتر می شود و یک روحانی می تواند از این فضا بهره ببرد، اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اشتیاق مسلمانان و دنیا برای بهره بردن از اسلام بیشتر بیشتر شده است و روحانیت شیعه می تواند از این فضا در جهت شایسته ای بهره برداری نماید.

سفیر پیشین ایران در واتیکان با اشاره به دو ضرورت ایمان و علم در مسیر طلبگی، تأکید کرد: اگر ایمان فرد ضعیف باشد همانند سرباز مرده ای است و اگر علم نداشته باشد، مثل سربازی بدون اسلحه است.

وی افزود: طلاب باید این دو جهت و بال پرواز را تقویت کنند و در ارتقا و رشد علمی و معنوی خود بکوشند.

این استاد حوزه با توصیه بر دعا، مناجات، مطالعه کتاب های مختلف و ... برای کسب معنویت بیشتر، ابراز داشت: خوب درس نخواندن باعث دلسردی در تحصیل خوب، می‌شود؛ به همین جهت باید نسبت به درس مقید بود، به ویژه در ایامی که باید پایه های تحصیلی خود را قوی نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی به اهمیت چهار مرحله درسی حوزه یعنی، پیش مطالعه، درس، مطالعه و مباحثه اشاره و خاطر نشان کرد: تمرکز برای درس خواندن اهمیت بسیاری دارد، لذا باید طلاب تمام حواس خود را در کلاس متوجه درس نمایند و نسبت به امر مباحثه اهتمام فراوانی داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی عالم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت امام رضا(ع) خطاب به طلاب حاضر در این اردو گفت: در آن زمان برای دنیا علمیت امام هشتم ثابت شده بود و بر این امر اذعان داشتند و باید از این امام همام در مسیر علمی کمک و یاری بخواهیم.

گفتنی است؛ در دومین روز اردوی راه دل طلاب جدید الورود مدارس علمیه برادران شهرستان های خراسان رضوی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha