پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
45

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تحقق تحول در علوم انسانی شدنی است، ولی لوازمی دارد که باید آن را رعایت کرد از جمله این که در راستای تحقق این هدف باید برنامه‌ای مدون و مستمر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن آقانظری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به  فلسفه وجودی این پژوهشگاه  اشاره  و اظهارداشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین رسالت های این  پژوهشگاه،  تحول در علوم انسانی است.

وی افزود: تحقق این رسالت نیازمند برنامه‌ریزی همراه با محتوا و قالب است و همگان نیز باید در این مسیر یاری گر و امدادکننده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقانظری نظام اسلامی توانایی ایجاد  تحول را داراست،‌یادآورشد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران نظام اسلامی وظیفه ایجاد تحول در علوم انسانی را بر عهده دارند، اما در این راه باید این نکته را در نظر داشت که راه های عملیاتی هماهنگ با توجه به ظرفیت‌های موجود از  اقدامات و راه کارهای تحول علوم انسانی که باید به دنبال این راهکارها بود.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای این پژوهشگاه ویرایش دوم 34 کتاب درسی برای وزارت علوم بوده است که در همین مسیر اتفاق افتاده است و  بر اساس همین سند کاری، می‌توان گفت که متحول کردن علوم انسانی امر محالی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آقانظری خاطرنشان کرد:  تحقق تحول در علوم انسانی  شدنی است، ولی لوازمی دارد که باید آن را رعایت کرد از جمله این که در راستای تحقق این هدف باید برنامه‌ای مدون و مستمر داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: در سال 1390، 17 کتاب از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد که این آمار در سال 91 به 34 عنوان و در سال 92 به 40 کتاب رسید که این آمار به سرعت در حال افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha