شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت الاسلام حسینی شاهرودی

نهضت عاشورا محور بسیار خوبی برای اتحاد مسلمین است تا با الگوگیری از این حرکت الهی، در مسیر اتحاد و دشمن شناسی گام برداشته و به مبارزه با استکبار جهانی به عنوان طاغوتیان امروز بپردازند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار گروه استانها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهارداشت: یکی از درس های مهم نهضت عاشورا حضور در عرصه های حساس جامعه است.

وی ادامه داد: وقتی امام حسین(ع) در زمان خود شرایط جامعه را می بیند که از شیوه پیامبر(ص) دور شده است، لذا قیام کرده و بر این مهم که برای اصلاح امت جدم قیام کرده ام، تاکید می نمایند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، قیام امام حسین(ع) دارای جنبه های مختلف آگاهی بخشی است که حضرت از همان ابتدا بر این موضوع تاکید کرده و این مهم در روز عاشورا به اوج خود رسید؛ امام حسین(ع) در طول واقعه عاشورا علاوه بر انجام وظایف الهی خود به صورت عملی، بارها با سخنان خود در پی ارشاد لشگریان یزید بود.

وی گادامه داد: عاشورا نقطه آغازی برای تمام آزادی خواهان و عدالت خواهان شد تا با استفاده از آن معیاری برای سنجش خوب از بد داشته باشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: مبارزه حق علیه باطل امری همیشگی است و باید مومنان در هر زمانی با بصیرت بوده و قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند؛ امروز دشمنان اسلام ناب به دوران جهالت خود برگشته و با اعمال بسیار وحشیانه به جنگ با جبهه حق پرداخته اند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایط مومنان واقعی باید با تاسی از امام حسین(ع) که به مبارزه با جهالت پردخت، دشمن را شناخت و جهالت را از جامعه پاک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تاکید براینکه مضامین عاشورا با فطرت انسان ها سازگار است، خاطرنشان ساخت: واقعه کربلا صرفا برای شیعه نبوده و تمام ادیان الهی با مضامین این واقعه سوزناک انس دارند.

وی اذعان داشت: در چنین شرایطی، امام حسین(ع) و نهضت عاشورا محور بسیار خوبی برای اتحاد مسلمین است تا با الگوگیری از این حرکت الهی، در مسیر اتحاد و دشمن شناسی گام برداشته و به مبارزه با استکبار جهانی به عنوان طاغوتیان امروزبپردازند، امری که الحمدالله به خوبی در کردستان انجام شد و شیعه و سنی در کنار هم به عزاداری برای امام حسین(ع) می پردازند.

انتهای پیام18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha