چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله مکارم / پیام

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی، با تشریح سه اثر مهم بزرگداشت علما برای جامعه، تکریم علما و بزرگان را به نفع، اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مسلمین دانستند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، در پیامی به نخستین همایش بزرگداشت علمای شاخص منطقه کجور شهرستان نوشهر، با تاکید بر ضرورت تکریم و زنده کردن نام علما، تصریح کردند: تکریم علما و بزرگان به نفع، اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مسلمین است.

ایشان با اشاره به این که زنده کردن نام علما فوائد زیادی دارد که سه فایده در میان آنها بسیار قابل ملاحظه است، افزودند: اول این که حداقل شکری است که ما می‌توانیم در مقابل خدمات آنها ابراز کنیم و مصداق «لان شکرتم لازیدنکم» بشویم.

معظم له، دومین اثر تکریم علما را تشویق نسل‌ جوان به سمت علم و روحانیت  دانستند  و خاطرنشان کردند: اثر سوم این است که اگر کتابی یا مقامی داشتند، آثار آنها زنده خواهد شد و این از هنرهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شروع شد، هرچند دشمنان می‌خواستند نام این بزرگواران هر چه بیشتر از نظرها محو شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از این پیام با اشاره به آمار علمای منطقه کجور، ابراز داشتند: پیام من به یادواره علمای کجور این است که هرچه می‌توانید در این باره سرمایه‌گذاری مادی و معنوی کنید، چون آثار بسیار مفید و ارزشمندی دارد و موجب جهش علمی در منطقه و نزول رحمت و جلب برکات می شود.

معظم له همچنین با تقدیر از دست اندکاران برگزاری این همایش، افزودند: از شهرداری منطقه انتظار می‌رود که معابر و کوچه‌ها را به نام این عالمان نامگذاری کند تا یاد آنها فراموش نشود، حتی نامگذاری مدارس، حوزه علمیه و یا حسینیه‌ای به نام آنها موجب برکات زیادی منطقه شما خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha