شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر

حوزه/ در طول تاریخ ایران هیچ عالمی را نمی‌توان یافت که پای سندی که خیانت به مملکت باشد را امضا کرده باشد و این مسئله افتخاری برای ماست.

 به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، پیش ازظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از علمای نامدار منطقه کجور مازندران، در مسجد جامع روستای گردشگری کندلوس، با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و فرزند بزرگوارش امام سجاد(ع)، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم عاشورا عزای حسینی در مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروز مجالس امام حسین(ع) بهترین ظرفیت برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

امام جمعه نوشهر در ادامه با اشاره به ضرورت معرفی  علما و بزرگان دینی به جامعه به ویژه نسل جوان، گفت: نقش علما در هر عصر و زمانی، ادامه همان رسالت انبیاء الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ خاطرنشان کرد: انبیاء برای تعلیم و تربیت و هدایت مردم مبعوث شدند تا انسانیت و معنویت بشر را بالا ببرند، علما نیز در همین مسیر تلاش می کنند.

وی با اشاره به نقش علما در تحولات جامعه و مرزبانی از فرهنگ دینی مردم، گفت: در طول تاریخ ایران هیچ عالمی را نمی‌توان یافت که پای سندی که خیانت به مملکت باشد را امضا کرده باشد و این مسئله افتخاری برای ماست، لذا اگر می‌خواهیم دین حفظ شود، باید از علمای دینی تبیعت کنیم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به شکل گیری وهابیت در عربستان، یادآور شد: وهابیت در ایران به دلیل وجود علما شکل نگرفت، چون علمای ما بصیرت داشتند و به مردم روشنگری و بصیرت بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در ادامه با اشاره به این که بسیاری از علمای شاخص کجور که در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار بوده اند، گمنام مانده و باید برای شناسایی و معرفی آنها اقدام شود، افزود: کمترین تاثیر برگزاری این گونه همایش ها، قدرشناسی از تلاش های علمی و تبلیغی علما در دوران حیات‌شان است.

وی با بیان این که معرفی علما و بزرگان موجب اعتماد به نفس نسلهای امروز و آینده است، تصریح کرد: وقتی شخصیتی از ایران مانند ابن‌سینا در زمینه فلسفه، در دانشگاه‌های جهان مورد توجه است، مایه افتخار ماست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha