شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کجور

نخستین همایش علمای شاخص منطقه کجور شهرستان نوشهر، با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در مسجد جامع روستای گردشگری کندلوس برگزار شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، نخستین همایش علمای نامدار منطقه کجور از جمله شیخ ابوالقاسم کبیر، شیخ عبدالنبی کجوری، حاج میرزا یدالله نظرپاک کندلوسی، حاج میرزا مهدی کجوری، شیخ فضل‌الله نوری کجوری، شیخ شمس‌الدین متاجی و ...، صبح امروز با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با حضور علما، مسئولین استانی و عموم ارادتمندان فقه و فقاهت، در مسجد جامع روستای گردشگری کندلوس برگزار شد.

در ابتدای این همایش، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مرثیه سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حجت‌الاسلام یزدان جهاندار‌ لاشکی، امام جمعه کجور در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، آن را یک اقدام ارزشمند در راستای معرفی بهتر و پاسداشت و گرامیداشت علمای شاخص بخش کجور عنوان کرد.

قرائت پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی، یکی دیگر از برنامه های همایش علمای شاخص منطقه کجور بود .

معظم له در این پیام با اشاره به این که زنده کردن نام علما فوائد زیادی دارد که سه فایده در میان آنها بسیار قابل ملاحظه است، افزودند: اول این که حداقل شکری است که ما می‌توانیم در مقابل خدمات آنها ابراز کنیم و مصداق «لان شکرتم لازیدنکم» بشویم.

معظم له دومین اثر را تشویق نسل‌ جوان به سمت علم و روحانیت  دانستند  و خاطرنشان کردند: اثر سوم هم این است که اگر کتابی یا مقامی داشتند، آثار آنها زنده خواهد شد و این از هنرهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شروع شد، هرچند دشمنان می‌خواستند نام این بزرگواران هر چه بیشتر از نظرها محو شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مشایخ، امام جمعه نوشهر و رونمایی از کتاب « فرزانگان و ستارگان کجور» تالیف حجت‌الاسلام جهاندار‌لاشکی، شامل زندگینامه 27 عالم اهل منطقه کجور و موثر در تاریخ شیعه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha