سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
قنبری مجازی المصطفی

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان این که توسعه زبان فارسی؛ توسعه معارف اسلامی است گفت: استقبال ویژه ای از حوزه های عربستان و کشورهای عربی و کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکب گرفته داریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام قنبری امروز در  «نشست علمی بررسی مدل های آموزش زبان و تطبیق آن با مدل جامعه المصطفی و رونمایی از آثار علمی و تولیدات آموزشی گروه زبان فارسی» که در سالن اجتماعات دانشگاه مجازی برگزار شد اظهارداشت: دانشگاه مجازی المصطفی به عنوان بازوی توانمند جامعه المصطفی به بیش از 90کشور، برنامه های آموزشی معارفی خود را ارائه می دهد.

وی با بیان این که؛دانشگاه مجازی خلاهای موجود حضور فیزیکی المصطفی را پرمی کند افزود: دانشگاه مجازی منبری است که در میانه عالم قرار گرفته و صاحبان فکر و اندیشه را دعوت کرده تا از این منبر جهانی استفاده کنند.

«عش آل محمد» حجت بر همه جهانیان

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی نیاز جوامع بشری به معارف و زبان فارسی را بیش از حد انتظار توصیف کرد و  افزود: متقاضی و نیازمند معارف اسلامی زیاد است، و شهر مقدس قم منبع تفسیر و نشر احادیث ،علوم و معارف به جهانیان بوده و به عنوان «عش آل محمد» حجت بر همه جهانیان که بگویند که ما در جاهلیت به سر می بریم، تمام است .

 حجت الاسلام قنبری ادامه داد: 400دانشجو از کشورعربستان در رشته های مختلف در این دانشگاه  حضوردارند، و دانش پژوهانی نیز از کشورهای که بیداری اسلامی در آن آنها  شکل گرفته حضور دارند.

وی با اشاره به فضای سایبری و اهمیت آن گفت: فضای سایبری، فضایی است که همه استفاده می کنند، وما هم به عنوان یک صدای حق، می توانیم از این فضا استفاده کنیم: هم اکنون 3800دانش پژوه از 85ملیت به  5زبان ،عربی، اردو، فرانسه ترکی از طریق  همین فضای مجازی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به نقش زبان فارسی در جوامع مختلف ابراز  کرد: در خصوص آموزش  زبان فارسی تصریح کرد: استقبال ویژه ای از حوزه های عربستان و کشورهای عربی و بیداری اسلامی تونس فلسطین و مصر داریم .

حجت الاسلام قنبری گفت: امروز قلمروهای زبان فارسی را از دست دادیم، متخصصین زبان فارسی در کشور زیاد شده؛ ولی هنوز نتوانستیم آن را به خوبی گسترش دهیم

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha