چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسین برکه

حوزه/ مبارز فلسطینی با بیان این که صهیونیست ها در مقابل ایران درمانده شده اند گفت: زمانی که ایران حمایت از فلسطین را بر عهده گرفت تبدیل به یک قدرت جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین البرکه در نشست علمی با موضوع « ظرفیت محبت اهل بیت(ع) در وحدت اسلامی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم  برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم کلام خداوند است که ما به فرمان های آن عمل می کنیم اظهار کرد: خداوند محافظ قرآن است و آن را از مخدوش شدن حفاظت می کند، اما قرآن احتیاج به تبیین دارد و طبق آموزه های ما بهترین تبیین گر قرآن اهل بیت(ع) هستند.

وی بیان کرد: برکات اسلام در کشور ایران زمانی شکوفا شد که شخصیتی حاضر شد که قرآن را مطابق با نیازهای زمان برای مسلمانان جهان تبیین کند و آن شخص امام خمینی(ره) است.

این اندیشمند فلسطینی با بیان این که در سخنان امام(ره) سخنان اسلام ناب و اسلام ابراهیمی به گوش می رسد گفت: تفسیر این کلام ما این است که پیام پیامبر اسلام(ص) همان پیام ابراهیم(ع) است، ابراهیم(ع) دعا کرد که پروردگارا یک امام  در میان این قوم مبعوث کن و با توجه به قرآن، محمد(ص) استجابت دعای حضرت ابراهیم(ع) است.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) در روایتی فرمود که اگر علم در ثریا باشد مردمی از فارس به آن دست خواهند یافت.

برکه ابراز داشت: کسی که ما را مسلمان نامید ابراهیم(ع) است و بنابراین اسلام ناب محمدی(ص) همان اسلام ابراهیمی است.

وی با اشاره به این که کسی دین دار است که تسلیم خداوند و نیکوکار باشد افزود: خداوند ابراهیم (ع) را خلیل نامید به این دلیل که در برابر خداوند تسلیم بود.

این محقق دینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به جهان اسلام عزت بخشید گفت: خداوند این عزت را به امام (ره) اهدا کرد به این دلیل که امام(ره) تسلیم خداوند بود و خداوند نیز به او نیرو و قدرتی داد که به ذهن کسی نخواهد رسید.

وی عنوان کرد: خداوند می فرماید برای مقابله با دشمنان باید در درون خودتان مهربان و با دشمنان سختگیر باشید.

البرکه با اشاره به برخی از گروه هایی که در درون اسلام تشکیل شدند گفت: گروه ها یی مانند داعش، ضربه ای به اسلام زدند که صهیونست ها نتوانستند در این سال ها بزنند.

وی با بیان این که راه پیروزی مسلمانان مثل روز روشن است مطرح کرد: زمانی که ایران حمایت از فلسطین را بر عهده گرفت تبدیل به یک قدرت جهانی شد؛ حزب الله هم به همین صورت است و امروز تنها یک حزب نیست.

این محقق دینی با اشاره به اینکه غزه تنها یک دشت با وسعت 365 کیلومترمربع است گفت: در جنگ 6 روزه صهیونیست ها کشورهای عربی را شکست دادند، ولی غزه 51 روز در برابر آنها مقاومت کرد و پیروز شد.

وی با بیان اینکه ما باید حول محور اسلام با هم متحد شویم گفت: آمریکا با اسلامی که مقابل استکبار می ایستد مخالف است و اسرائیل را به رسمیت می شناسد، می پذیرد.

برکه عنوان کرد: ما به آینده خودمان امیدواریم، صهیونیست ها در مقابل لبنان، فلسطین و ایران درمانده شده اند.

وی ابراز داشت: صهیونیست ها از یک سو اعلام می کنند که ما دموکراسی داریم و از سوی دیگر اصرار دارند که هیچ غیر یهودی ای در اسرائیل نباشد و این موضوع آنها را در بن بست گرفتار کرده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha