یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حزب الله جبهه عمل

حزب الله لبنان و یک تشکل اهل سنت این کشور متفقا اعلام کردند: جهاد و مقاومت تنها راه صحیح و درست آزادی سرزمین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از شورای سیاسی حزب الله لبنان متشکل از شیخ عبدالمجید عمار و محمد صالح از مقر «جبهه العمل الاسلامی» در بیروت بازدید کردند و مورد استقبال شیخ دکتر زهیر الجعید هماهنگ کننده این جبهه و شیخ هاشم منقاره و شیخ بلال شعبان و شیخ غازی حنینه و شیخ شریف توتیو و عبدالله التریاقی از اعضای شورای رهبری این حزب قرار گرفتند.

در این نشست درباره آخرین تحولات محلی، منطقه ای و بین المللی به ویژه در مورد پرونده گفتگوی ملی و تاثیرات مثبت آن بر اوضاع داخلی بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در پایان این نشست در بیانیه ای مشترک بر ضرورت گفتگو و اهمیت آن برای آرام ساختن اوضاع و کاستن بحران و توقف تنش های طایفی و مذهبی تاکید کردند.

در این بیانیه تاکید شده که مذاکره و گفتگو میان حزب الله و جریان المستقبل و میان نیروها و جریان های سیاسی اسلامی و مسیحی در آینده سرآغاز خوبی برای نجات کشور از چنگال بحران ها خواهد بود.

در این بیانیه همچنین بر حق مشروع لبنان در استفاده از ثروت های طبیعی خود از جمله نفت و گاز و ضرورت جلوگیری از غارت و چپاول این ثروت ها توسط دشمن غاصب صهیونیستی به هر روش ممکن تاکید شده است.

این بیانیه در مورد اوضاع منطقه نیز نسبت به قصد صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس شریف و تخریب مسجد الاقصی هشدار داده و برخی سخنان داخلی و خارجی در مورد توجیه اشغالگری را خطرناک دانسته و تاکید کرده که جهاد و مقاومت و تسلیم نشدن تنها راه صحیح و درست آزادی سرزمین و انسان و مقدسات است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha