پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
زمانی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که اگر جلوی رشد اسلام را نگیرند، اسلام با سرعت پیش خواهد رفت و لذا درصدد شدند تا موانعی را ایجاد کنند، ولی اراده الهی بر این قرار گرفته که زمامداری کل زمین در دست مؤمنین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معاون بین الملل حوزه های علمیه، امروز در همایش خانواده بین الملل اسلامی با اشاره به وظیفه پیروان مکتب اهل بیت(ع) در جهان، گفت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا به صحنه آمده اند تا اعتقادات دینی مردم به خصوص نسل جوان ما را سست کنند، بنابراین وظیفه ماست که با تمام ظرفیت‌ها در مقابل آنان بایستیم.

وی افزود: با نظرسنجی جهانی که برای یافتن ادیان موفق صورت گرفته، با وجود جمعیت زیاد مسیحی، بیشترین موفقیت و جاذبه به دین اسلام تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطر نشان کرد: اندیشمندان به این نتیجه رسیدند که اگر جلوی روند رو به رشد اسلام را نگیرند، اسلام با سرعت پیش خواهد رفت و لذا درصددند تا که موانعی را ایجاد کنند؛ ولی اراده الهی تحقق پیدا می کند چرا که خداوند ضمانت کرده تا زمامداری کل زمین در دست مؤمنین قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مقصود ما از اسلام در عرصه جهانی، اسلام ناب محمدی (ص) می‌باشد اظهار داشت: این اسلام برگرفته از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است و مطمئنیم روزی فرا خواهد رسید که اسلام تمام جهان را فرا خواهد گرفت.

معاون بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: در حال حاضرحوزه علمیه قم قدرت علمی فراوانی یافته که در کل جهان

چشم گیر است، لذا حوزه علمیه با داشتن دانشمندان و مراکز تخصصی، باید ثمرات این موقعیت را نیز دنبال نماید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به سفر خود به دانشگاه الازهر مصر افزود: با مشاهده توانایی های ایران و حوزه علمیه قم مشخص می‌شود قوتی که امروز در قم شاهد آن هستیم، در الازهر وجود ندارد و لذا علم و دانش می‌تواند از قم به جهان اسلام که تشنه آن است، عرضه شود.

معاون بین الملل حوزه های علمیه به ارائه پیشنهاداتی برای بیان راه‌کارهای عملی پرداخت و گفت: ایجاد رشته های تخصصی و توانمند سازی طلاب خواهر و برادر خارجی، همچنین در این رشته ها آشنا نمودن آن‌ها با ادیان و مذاهبی که در عالم و به ویژه در کشورهای خود هر فرد وجود دارد، از کارهایی است که باید انجام شود.

حجت الاسلام زمانی ایجاد جذابیت در مفاهیم، فعالیت و کوشش علمی و همچنین توانمند کردن طلاب به نویسندگی تحقیق را از اموری دانست که باید به آنها توجهی جدی داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha