یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ شاید کمک خواهی اباعبد الله الحسین(ع) در ظاهر در صحرای کربلا و برای مردم حاضر در واقعه عاشورا بود، ولی در باطن یک دعوت همه گیر و جهانی است و به عبارتی فرا زمانی و فرامکانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، ظهر تاسوعا در محفل عزای حسینی رزمندگان اسلام و هیئت محبان الزهراء(س)، اظهار کرد: امام حسین با ندای «هل من ناصر ینصرنی» خود نه تنها مردم آن زمان را به سوی اسلام ناب دعوت کرد، بلکه دعوتی همگانی و عالم گیر برای همیشه تاریخ بود.

وی ادامه داد: شاید کمک خواهی اباعبد الله الحسین(ع) در ظاهر در صحرای کربلا و برای مردم حاضر در واقعه عاشورا بود، ولی در باطن یک دعوت همه گیر و جهانی است و به عبارتی فرا زمانی و فرامکانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به این که در پاسخ به این دعوت، تنها عده‌ای لبیک گفته اند، تصریح کرد: دعوت خواهی، کمک خواستن امام حسین(ع) شامل همه انسان ها می شود، در ظاهر شاید به نظر آید که اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند کمک بودند، ولی در باطن امام بزرگوار به این بهانه می خواستند از بشریت و انسان‌ها دستگیری کرده و به آنها کمک  کنند.

این کارشناس مذهبی، راه رسیدن به خدا را بی انتها دانست و خاطرنشان کرد: با اعمال کوچک و حقیر و ناچیز ما رسیدن به خداوند متعال بسیار سخت و دشوار است و برای طی طریق و رسیدن به خداوند، بشریت و حتی انبیای الهی از یک جایی به بعد نیازمند قرار گرفتن در دستگاه حسین(ع) هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به عنایت خاص خداوند به دستگاه امام حسین(ع)، بالاترین دستگیری ها از مردم در دستگاه سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان تحقق می یابد.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا بزرگترین عبادت که همانا تحمل بلای عظیم بود را بجا آورد و به این دلیل درهای رحمت الهی را به سمت دنیا و بندگان باز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان ساخت: هر مجلسی که به نام اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفایشان، درهرزمان و مکانی از دنیا برپا شود، به درهای رحمت الهی متصل است.

وی با اشاره به برپایی خیمه عزای برای سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش، تصریح کرد: برگزاریساختن چنین جلساتی در دهه اول محرم در اولویت بسیار خاصی است و این مسئله هم دلیل بسیار مهمی دارد و از باب یک قرارداد تقویمی نیست. اتفاقی در دهه اول محرم در جهان  و عالم هرساله رقم می خورد که باعث اولویت دادن به برپایی مجالس اباعبد الله الحسین(ع) می شود و آن دلیل مهم، حزن و اندوه فراوان قلب عالم امکان امام عصر(عج) در دهه اول محرم است.

*ارزش گریه بر سیدالشهدا(ع)

این خطیب حوزوی در ادامه با اشاره به ثواب و اجر گریه بر مصیبت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، اظهار کرد:  از جمله خواص  و اجر و قرب گریه بر مصیبت امام حسین(ع) آمرزش گناهان حتی اگر به اندازه کف دریاها باشد و واجب شدن بهشت بر فرد گریه کننده است.

وی با بیان این که گریه بر امام حسین(ع) کیمیا است، ابراز داشت: تطیهر کنندگی از ویژگی های مهم گریه بر سید الشهدا(ع) است. در جهان امروز بیش از 3 هزار شبکه ماهواره ای  و سایت های غیر اخلاقی برای از بین بردن مجالس گریه بر امام حسین(ع) تلاش می کنند اما راه به جایی نخواهند برد.

*ضرورت مقابله با خرافات

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: دشمنان تمام توان خود را بکار بسته اند تا باعث تضعیف و تخریب و نابودی مجالس عزای حسین(ع) شوند، شنیدن جملاتی با الفاظ ظاهرا زیبا چون «عاشورا روز بالیدن است، نه نالیدن» از نقشه های دشمنان برای کم رنگ کردن گریه بر مصیبت سیدالشهدا(ع) در بین جوانان است.

*هدف اصلی از تشکیل داعش

وی اشاره ای به تشکیل گروهک های تروریستی و تکفیری چون داعش در عراق و سوریه کرد و گفت: شک نکنید یکی از اهداف دشمنان از تشکیل داعش، ناامن کردن منطقه عراق برای شیعیان و محبین اهل بیت(ع) است. به عبارتی دیگر هدف دشمنان از تشکیل داعش، مقابله با موج و جریان اربعین سیدالشهدا(ع) در کربلا است که امیدواریم به برکت مجلس عزای حسین(ع) در امسال این گروهک های تکفیری تو دهنی محکی بخورند.

وی در پایان عنوان کرد: حضور آگاهانه و همیشگی شیعیان در مجالس عزای سید و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین(ع)، سیاه پوشی و گریه خالصانه بر مصائب اهل بیت(ع) از ایجاد هر گونه بدعت و انحراف و تحریف عاشورا و واقعه کربلا جلوگیری می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha