چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
56

حوزه/ به اذن خداوند ملت یمن نیز مانند ایران حکومت مستقلی را که نه شرقي و نه غربی باشد در یمن پایه گذاری می کنند، البته دخالت های خارجی همچون عربستان سعودی و آمریکا در یمن زیاد است، اما ما همچون ایران به اذن خداوند آنها را شکست می دهیم.

سرويس بين الملل خبرگزاري «حوزه»: شهید حسین بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش الحق یمن بود که در سال ۲۰۰۴ سال‌ها پس از تلاش برای ایجاد اصلاح در رژیم علی عبدالله صالح و انتقادها به دخالت آمریکا و عربستان و تلاش برای احقاق حق شیعیان یمن در نخستین جنگ شمال یمن به شهادت رسید.

جنبش حوثی‌ها، توسط «حسین الحوثی» آغاز و اکنون توسط «عبدالملک الحوثی» برادرش رهبری می‌شود. آن دو از فرزندان «بدرالدین الحوثی» اند که عالم نامدار زیدی یمن است.

حسین الحوثی بعد از رحلت امام خمینی (ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی سخنرانی‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

خبرگزاری حوزه همزمان با چهارمین سالگرد انقلاب یمن با چند بانوی انقلابی یمن و از همکاران و فعالان حقوقی جنبش انصار الله به گفت و گو پرداخته است.

ملک خاشب، بانوی انقلابی و نویسنده و فعال حقوقی انصارالله یمن با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در بیداری ملت یمن و سایر بلاد اسلامی گفت: یکی از تاثیرات امام(ره) بر رهبر شهید ما حسین بدرالدین حوثی است که ایشان با تاثیر پذیری از مکتب امام خمینی (ره) به یمن بازمی گردد و سعی می کند با همکاران و دوستان خود مکتب امام را در یمن پیاده کند و فعل و فکر رهبر کبیر انقلاب ایران را در کشورمان پیاده کند.

* انقلاب يمن همچون انقلاب ايران به نتيجه خواهد رسيد

وی ادامه داد: ان شاءالله انقلاب یمن به نتیجه خواهد رسید همچنان که انقلاب اسلامی ایران به نتیجه رسیده است.

بانوی انقلابی یمن و از فعالین انصارالله یمن ادامه داد: تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر بیداری اسلامی مربوط به کل جهان عربی است و کشورهایی چون تونس مصر و عراق را نيز در برمی گیرد و بیشترین تاثیر را در یمن داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله و به اذن خداوند ملت یمن نیز مانند ایران حکومت مستقلی را که نه شرقي و نه غربی باشد در یمن پایه گذاری می کنند البته دخالت های خارجی همچون عربستان سعودی و آمریکا در یمن زیاد است اما ما همچون ایران به اذن خداوند آنها را شکست می دهیم.

خاشب با اشاره به نقش بانوان در یمن و در انقلاب و تحولات اخیر این کشور گفت: زنان در عرصه عای مختلف حقوقی ، نویسندگی روزنامه نگاری و فرهنگی و شرکت در کنفرانس ها و نوشتن مقالات در زمینه بیداری اسلامی فعالیت دارند و با الگوگیری از مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) در جامعه فعال هستند و حضرت زینب را به عنوان اولین پیام رسان مکتب عاشورا می شناسیم که پیام حرکت امام حسین (ع) را به جهانیان انتقال دادند و بانوان یمنی در راه ایشان حرکت می کنند و علاوه بر این نقش ها تربیت فرزندان خود را نیز بر عهده دارند و امیدواریم در این راه و در آینده به پیروزی نهایی دست یابیم.

* امام خميني بيشترين تاثير را بر روي ملتهاي منطقه گذاشت

امل شرف الدین المصدی بانوی انقلابی یمن و از همکاران انصار الله در زمینه بیدارسازی ملت عربی و اسلامی و تحولات اخیر یمن گفت: شخصیت امام خمینی (ره) و انديشه ایشان بیشترین تاثیر را بر رو ی ملت های منطقه گذاشت و آنها را بیدار کرده و به حرکت واداشت و که بخشی از تاثیرات در آگاهی بخشی به ملت یمن بود و ما توانستیم طاغوت را بشناسیم و به حقیقت دست یابیم.

وی ادامه داد: تحولات اخیر یمن یک بشارت دائمی است و از برکات اندیشه امام خمینی(ره) چرا که ملت یمن با استکبار و حامیان آنها در کشور مبارزه کرد و در راه انقلاب اسلامی ایران حرکت کردیم.

امل شرف الدین خاطر نشان کرد: دخال های خارجی زیادی در یمن وجود دارد و همینطور که همه می دانند آنها به کشور تعرض های زیادی کردند و ما نیز در برابر آنها ایستادگی کردیم از سوی دیگر دخال تهای آمریکا و انگلیس در یمن بسیار زیاد است اما عربستان سعودی بیشترین دخالت را در یمن دارد اما ملت  به فضل خداوند و با آگاهی خود بر تمام این مداخله ها پیروز خواهد شد و وشمنانش را شکست می دهد.

وی با اشاره به نقش بانوان در یمن گفت: امام خمینی (ره) بانوان را با حقوق خود آشنا کردند و ما ایشان را به عنوان یک رهبر حکیم می شناسیم چراکه ایشان ما را درزمینه های فرهنگی پویا کرد و زنان ما امروز کاملا آماده و با نیروی زیاد در صحنه و در جامعه با آگاهی  حضور دارند.

گفت و گو: وجيهه سادات حسيني

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha