چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بحرین زندانی

حوزه/ سازمان عفو بین الملل: مسؤولان بحرین خویشتندار باشند و نیروهای امنیتی را مهار کنند و تمام کسانی را که در راهپیمایی مسالمت آمیز بازداشت شده اند را آزاد سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از مقامات بحرینی خواست در برخورد با بزرگداشت این روزها توسط شهروندان، خویشتندار باشند و نیروهای امنیتی را مهار کنند و تمام کسانی را که در راهپیمایی مسالمت آمیز بازداشت شده اند آزاد سازند.

این بیانیه ضمن محکوم ساختن اظهارات وزارت کشور بحرین در مورد تصمیم این وزارتخانه برای برخورد با تظاهرات و اعتراض های مردمی گفته است، نظام بحرین همچنان به خشونت و سلب آزادی مردم و بازداشت رهبران دینی و سیاسی و محاکمه های ظالمانه فعالان سیاسی ادامه می دهد.

سازمان عفو بین الملل تاکید کرده است، مسؤولان بحرین باید از فرصت سالروز انقلاب بحرین برای ایجاد اصلاحات واقعی و حل بحران سیاسی و رفع ممنوعیت تظاهرات و رفع ممنوعیت آزادی بیان و تجمع ها و اصلاح نظام قضایی استفاده کنند و تمام مسؤولانی را که حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند محاکمه کنند و تحقیقاتی مستقل و فراگیر در جهت شناسایی مسؤولان و عاملان شکنجه در دایره تحقیقت جنایی و کشتار معترضان انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha