شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 344804
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
بحرین

حوزه/ این نویسنده عرب گفت: جنبش دموکراتیک بحرین،و انتفاضه اکثریت ساکتی است که خواستار یک حکومت قانونی هستند و مانند سایر انقلاب های عربی خواستار کرامت و آزادی و عدالت اجتماعی می باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نزار بدران از نویسندگان پایگاه خبری الوطن در مورد انقلاب مردم بحرین نوشت: انقلاب 14 فوریه 2011 یک جنبش دموکراتیک و انتفاضه اکثریت ساکتی است که مانند سایر انقلاب های عربی خواستار کرامت و آزادی و عدالت اجتماعی می باشند.

وی می گوید: با وجود اینکه هفتاد درصد جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می دهند، اما این بدان معنا نیست که این انقلاب آنها شیعی است، بلکه این مردم فقط خواستار حقوق اساسی شهروندی خود هستند، ولی متاسفانه رسانه های عربی به این انقلاب توجهی ندارند.

این نویسنده عرب در بخش دیگر از نوشته خود درباره شبهه ارتباط انقلاب بحرین با ایران می نویسد: کسی که ناظر اتفاقات باشد می داند ایران در امور داخلی بحرین حمایت نمی کند و فقط از طریق رسانه ها به پوشش بحران بحرین می پردازد. این در حالی که بحرین در تیررس سواحل ایران قرار دارد اما ایران در جریان سرکوب مردم بحرین توسط نیروهای "درع الجزیره" هیچ گونه اقدامی نکرد.

وی در ادامه می نویسد چرا نیروهای استبدادی مخالف انقلاب ها تلاش می کنند هر اقدام دموکراتیک و درخواست مردمی را به عنوان تروریسم معرفی کنند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha