یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: متأسفانه خانواده ها از معارف فاطمی عقب مانده اند و از افتخار برخی از زنان جامعه این است که در خارج از خانواده مشغول به کار شوند. همین مسئله موجب بروز مشکلات فراوان خانوادگی و افزایش آمار طلاق می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری پیش از ظهر امروز در جمع زائران حرم بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) درباره اهمیت جهاد اکبر در کلام نبی مکرم اسلام(ص) سخن گفت.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) زمانی که مسلمانان از جنگ بازگشتند، بیان داشتند که این جهاد، جهاد اصغر بود؛ ولی جهاد اکبر جهاد انسان با نفس خود است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری جهاد در امور فرهنگی را به عنوان جهاد کبیر معرفی کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم جهاد در راه تثبیت فرهنگ ناب اسلام و جلوگیری از فرهنگ مبتذل را جهاد کبیر معرفی می کند.

سخنران مراسم در ادامه با بیان این که بر اساس سنت معصومین علیهم السلام این نکته بر می آید که بهترین جهاد ها (افضل جهاد) بیان سخن حق در برابر سلطان ظالم و ستم گر است؛ افزود: تمامی این جهادها در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها دیده می شود.

وی  زندگی این بانو را الگویی برای همگان معرفی کرد و گفت: اگر خانواده ها رنگ و بوی دینی گیرد، مشکلات فراوانی که امروز در امور خانواده ها دیده می شود، برطرف خواهد شد. امروزه در بسیاری از خانواده ها، اعضای خانواده نسبت به حقوق هم بی اطلاع هستند.

این خطیب توانای حوزوی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) بیان داشت: بر اساس روایتی از پیامبر رحمت(ص)، اگر زن به خوبی شوهرداری و خانه داری کند و همیشه در پی جلب رضای همسرش باشد و در گفتارها تبعیت کند، آنچه خدا به مردان شایسته پاداش می دهد، به زنان هم می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: متأسفانه دیده می شود خانواده ها از این معارف عقب مانده اند و از افتخار برخی از زنان جامعه این است که  در خارج از خانواده مشغول به کار شوند. همین مسئله موجب بروز مشکلات فراوان خانوادگی و افزایش آمار طلاق می شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها زمانی که حکومت حق ولایت امیر المؤمنین علیه السلام را غصب کرد، فریاد برآورد و خطبه فدکیه را با آن شجاعت و بلاغت بیان داشتند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در زندگی کوتاه خود، هرآنچه داشتند در راه اسلام و حفظ آموزه هایی ناب دینی هزینه کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha