پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم تلاش جدی حوزویان در راستای فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروزه یکی از نیازهای جدی کشور ناظر به مساله افزایش جمعیت است که متاسفانه در دو دهه پس از جنگ به دلایلی مغفول واقع شد و امروز باید این مساله جبران شود.

وی تصریح کرد: بنابر کارشناسی های صورت گرفته چنانچه نرخ زاد و ولد به همین صورت فعلی باقی بماند، کشورمان به تدریج دچار پیری نسل شده و جمعیت کشور کاهش می یابد.

این مسئول حوزوی همچنین به دغدغه های مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید در این باره اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه با فعالیت های تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای رسانه ای می توانند به سهم خود از این دغدغه و نگرانی بزرگان بکاهند، به خصوص طلاب وفضلای جوان حوزه که بستر برای فعالیت های تبلیغی آن ها به خوبی فراهم است.

وی با بیان اینکه بعضی از خانواده ‌ها نگران مشکلات مالی افزایش فرزندان هستند، خاطرنشان کرد: گرچه این دغدغه مورد توجه است اما باید که با بهره‌ گیری از آموزه‌‌های قرآنی و اهل ‌بیت (ع) و توجه به مفاهیم والای دینی از جمله قناعت، توکل به خدا و پرهیز از طمع می‌توانیم زندگی را سعادتمندانه و پرنشاط اداره کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha