یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام حسین درودی - ستاد همکاری‌ها

حوزه/ اعضای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در نشستی با معاون بین الملل حوزه های علمیه ضرورت همکاری این دو نهاد را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین درودی در  این نشست اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش نیاز به روحانیون متخصص داشته تا بتوانند در امور تربیتی ایفای نقش کرده و این نهاد علمی را از دانش محور به تربیت محور سوق دهند.

وی با اشاره به اعضای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، ابراز داشت: وزیر آموزش و پرورش، مدیر حوزه های علمیه و 12 نفر از معاونین وزیر و مدیر حوزه، اعضای دبیرخانه ستاد همکاری ها را تشکیل می دهند. 

معاون امور استان های ستاد همکاری ها، خاطرنشان ساخت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از محورهایی است که ستون این ستاد را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام درودی با اشاره به استفاده کلمه «طیبه» در سند بنیادین، تصریح کرد: در کنار برنامه های آموزش و پرورش، نیاز به ورود متخصصین امور تربیتی است تا بتوانند کلمه طیبه را محقق سازند.

وی بیان داشت: در این ستاد کارگروه های تخصصی صورت گرفته و مشغول به فعالیت می باشند.

معاون امور استان های ستاد همکاری ها در پایان اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف ستاد، از برنامه های معاونت بین الملل حوزه های علمیه نیز استفاده خواهیم کرد.

در ادامه علیرضا رحیمی معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  به ایراد سخن پرداخت و گفت: آنچه به عنوان یک اصل می توان از آن یاد برد، آن است که بنای آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت های حوزه در تمام عرصه ها می باشد.

وی ادامه داد: صِرف حضور مُبلّغ در مدارس، یکی از فعالیت های ستاد است؛ اما حوزه می تواند در بخش های دیگر از جمله منابع انسانی، الگوهای تربیتی، تألیف کتب درسی و ... ورود پیدا کرده و اثرگذاری ماندگار داشته باشد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری ها ابراز داشت: فرهنگ سازی ضرورت همکاری حوزه و وزارت آموزش و پرورش در جای جای حوزه های علمیه، یکی از مباحثی است که معاونت بین الملل حوزه های علمیه می تواند ما را در آن یاری نماید.

رحیمی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت آموزش و پرورش بسیار بالاست و پاسخ دهی به آن از سوی حوزه کافی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha