جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 348073
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان از آغاز ثبت نام حوزویان متقاضی تدریس در مدارس سطوح یک، دو و سه، از اول ارديبهشت ماه خبر داد.

حجت الاسلام مهدوي ارفع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با اعلام اين خبر گفت: ثبت نام متقاضيان تدريس در دو قالب حق التدريس و اعزامي (تمام وقت شهرستان، ويژه برادران) از طريق سايت حوزه  به نشاني www.hozehkh.com انجام مي‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان با بيان اينكه يكي از اركان اساسي نظام آموزشی در حوزه‌هاي علمیه استاد است كه نقشي برجسته و بي بديل در بالندگي، رشد و شكوفايي استعدادهاي طلبه دارد، ابرازداشت: انجام این نقش مستلزم توانایی‌ها و برخورداری از مهارت ها در حوزه های مختلف دانشی، روشی، مهارتی و برخورداری از خصایص و ویژگی های شخصیتی است که جمع همه این موارد در یک فرد، استادي موفق می سازد و فقدان یکی از ابعاد، در کارکرد اساتید ایجاد خلل نموده و اهداف نظام آموزشي قابل دستیابی نخواهد بود.

وي افزود: معاونت آموزش و پژوهش حوزه خراسان برای ارتقاء كيفيت آموزش و تامين استاد دروس عمومي، مهارتي و تخصصي، آزمون گزينش اساتيد حق التدريس و تمام وقت شهرستان (اعزامي-ويژه برادران) را در سال تحصيلي 94-95 برگزار مي‌كند.

حجت الاسلام مهدوي ارفع، ارائه مدرک تحصيلي یک سطح بالاتر از سطح تقاضای تدریس از مراكز علمي معتبر حوزوي  متناسب با نظام آموزشي جاري، قبولی در ارزیابی‌هاي علمي و مهارتي مربوط به عنوان درسي انتخابي و اخذ مجوز دائم تدريس را از شرايط شرايط اختصاصی اساتيد تمام وقت شهرستان و حق التدريس اعلام کرد.

وي درباره اساتيد اعزامي به شهرستان‌ها گفت: اين گروه از افراد متعهد به خدمت حداقل سه سال و تدريس و حضور علمي در مدرسه به ميزان 126 ساعت در ماه هستند و يكي ديگر از شرايط آنان عدم همكاري با ساير مراكز دولتي و غير دولتي است.

وي با بيان اينكه كارت ورود به جلسه آزمون مورخ دوم تا هشتم خرداد ماه  از طريق سايت حوزه علميه خراسان قابل دريافت است، گفت: آزمون كتبي 8 خرداد برگزار برگزار و اعلام نتايج آن 15 تیرماه خواهد بود.

وي با بيان اين كه مكان آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد، افزود: متقاضيان تدريس بعد از قبولي در آزمون كتبي و مصاحبه علمي، مي‌بايست در دوره آموزش بدو خدمت (مهارت روش تدريس) شركت كنند.

برپایه این گزارش، متقاضيان مي توانند براي دریافت فايل دفترچه راهنما به سايت حوزه علميه خراسان، به نشاني www.hozehkh.com  مراجعه كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha