سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
شورای اداری

حوزه/ جلسه شورای اداری استان قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عصر امروز جلسه شورای اداری استان قم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، استاندارقم و مدیران استان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سید حسن رضوی معاون برنامه ریزی استاندار قم به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه با حضور دولت تدبیر و امید، تورم مهار شد و نرخ تورم در استان و کشور به شدت کاهش یافت و در فروردین 94 در استان تورم 15.8 درصدی را ثبت کردیم.

وی تصریح کرد: در استان قم، نرخ بیکاری نسبت به کشور حدود 2 درصد کمتر است و به طور میانگین 8.1 درصد می باشد.

معاون برنامه ریزی استاندارقم افزود: سپرده گذاری در بانک های استان قم در سال 93 نسبت به سال 92 حدود سی درصد افزایش داشته است.

رضوی تصریح کرد: حدود سه برابر بودجه استان در بانک ها سپرده گذاری شده است و در سال گذشته درآمدهای استانی با وجود مشکلات اساسی و تحریم ها 41 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 70 درصد بودجه عمرانی 247 میلیارد تومانی تحقق یافت، تصریح کرد: در سال گذشته شاهد تخصیص اعتبارات سفر پربرکت رهبری  بودیم و در سال 94 نیز این مسئله پیگیری می شود

معاون برنامه ریزی استاندارقم افزود: 31 پروژه مصوب سفر ریاست محترم جمهور به قم نیز طی دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رضوی با بیان اینکه از سپرده گذاری های بانک ها باید به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم سپرده گذاری ها بانک ها از استان خارج شود و به تولید باید بیشتر اهتمام داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی استاندار قم با بیان اینکه سند توسعه اشتغال در سال گذشته، 16 هزار شغل بوده است، تصریح کرد: 63 درصد تعهد ادارات استان در زمینه اشتغال ایجاد شده است و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

رضوی با بیان اینکه زیرساخت های بحث هوشمندسازی ترافیک آماده شده است، گفت: با هوشمندکردن رفتارهای ترافیکی مردم در استان می توانیم شاهد انقلابی در این زمینه باشیم که طی سال های 94 و 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ریزگردها و فضای سبز نیز مشکلاتی وجود دارد، گفت: با تکلیف استاندارقم در زمینه توسعه فضای سبز، طراحی هایی صورت گرفته است که امیدواریم این اهداف را طی دوسال آینده به نتیجه برسانیم.

معاون برنامه ریزی استاندارقم خاطرنشان کرد: وجود مراجع در شهر قم منشا خیر و برکات برای مسئولان بوده است چرا که توصیه های این بزرگواران بسیار کارگشا و مفید بوده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندارقم در سخنانی با بیان اینکه وجود مراجع و حوزه علمیه قم جلوه ای فرهنگی به شهر قم بخشیده است، افزود: در حوزه بیش از 800 هزار نفر مشغول تحصیلی هستند و 30 هزار طلبه خارجی فارغ التحصیل و محصل در قم داریم.

سخنران پایانی این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی بودند که با اشاره به اینکه فعلا در شرایط خاص اقتصادی هستیم و به همین دلیل باید در صرف بودجه ها دقت کرد، گفتند: همان گونه که مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت می کنیم در خود ادارات نیز باید اقتصاد مقاومتی حاکم شود و از ریخت و پاش ها و سفرهای بیهوده و برنامه های اضافی پرهیز شود تا بودجه با دقت هزینه شود.

 

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha